کیفرخواست سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه ابلاغ شد

انجام ۱۰ عملیات تروریستی فقط در یک سال


قوه قضائیه از ابلاغ کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه خبر داد.
آبان ماه پارسال بود که حبیب اسیود در ترکیه بازداشت و پس از تحویل به مقامات ایرانی از مرز آذربایجان غربی، به تهران منتقل شد. نام او با حادثه‌ای تروریستی که در آخرین روز شهریورماه ۹۷ در اهواز رخ داد، بیش از همیشه سر زبان‌ها افتاد. ۳۱ شهریور سال ۹۷ رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شد، با یک حمله تروریستی مواجه شد که طی آن ۲۴ نفر از هموطنان ما به شهادت رسیدند. در آن زمان و در حالی که چند گروه تلاش داشتند مسئولیت حمله را برعهده بگیرند، مقام‌های انتظامی و امنیتی تأیید کردند که گروه تروریستی تجزیه طلب موسوم به «جنبش نضال» مسئول این حمله بوده است. حرکت نضال یا همان به اصطلاح «جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» یکی از گروه‌های تروریستی «مقاومت ملی احواز» است. این گروه تجزیه‌طلب که از سال ۱۳۸۴ تشکیل شده سابقه چند بار انجام عملیات مسلحانه تروریستی در کشور را دارد که در کیفرخواست ابلاغ شده از سوی قوه قضائیه به همه آنها اشاره شده است. نکته مهمی هم که در کیفرخواست این عنصر مورد حمایت برخی کشورهای منطقه قید شده، لزوم حضور وکیل اسیود در دادگاه رسیدگی کننده به پرونده است.
مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن انتشار این خبر اعلام کرد: «اسیود در جریان جلسه ابلاغ کیفرخواست، خود را کارمند اداره کار سوئد و دارای تابعیت سوئد معرفی کرد. بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی، اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است.» براساس این گزارش، در جریان جلسه ابلاغ کیفرخواست به اسیود تأکید شد وکیل متهم حتماً باید در دادگاه حضور داشته باشد.
بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری در انتقال خط لوله‌های نفت، بمب گذاری در محور انتقال نفت آبادان و اهواز و ماشهر، بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، برنامه‌ریزی باهدف بمب گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به متهم در جریان ابلاغ کیفرخواست بود. حبیب اسیود از سال ۲۰۰۵ فعالیت‌های تروریستی خود را تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی از جمله موساد و عربستان سعودی و در چتر حمایتی سوئد آغاز کرد. این گروهک تروریستی فقط در سال ۱۳۸۴، ۱۰ مورد عملیات تروریستی انجام داد. نخستین عملیات تروریستی این گروهک به سرکردگی اسیود ۲۲ آذرماه ۱۳۸۴ بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7779/2/592374/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها