اخبــــار


دیدار امیرعبداللهیان با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه
همکاری ایران - روسیه در سوریه تجربه‌ای کاملاً موفق بود

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و معاون وزیر خارجه روسیه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کردند.
به گزارش ایسنا، لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و ورشینین معاون وزیر خارجه این کشور که در رأس هیأتی برای دیدار و گفت‌و‌گو درخصوص روابط دو کشور و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور بویژه در سوریه، پس از دیدار از دمشق به تهران سفر کرده‌اند بعد از ظهر دیروز با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌و‌گو کردند. حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر توجه جدی دولت سیزدهم به روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف، تبادل هیأت‌های عالیرتبه بین دوکشور و همچنین گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر رؤسای جمهور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را حاکی از عزم دو کشور برای توسعه همکاری‌های پایدار و بلند مدت دانست.
امیرعبداللهیان با اشاره به همکاری‌های منطقه‌ای فیمابین، همکاری‌های مشترک دو کشور در سوریه را که در چهارچوب خواست و اراده دولت و حاکمیت سوریه شکل گرفته است تجربه‌ای کاملاً موفق ارزیابی کرد و با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از این تجربه در مبارزه با تروریسم در سوریه، افزود: استفاده از این الگو برای همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با هدف ایفای نقش در حوزه‌های اقتصادی به منظور بازسازی سوریه و بر قراری ثبات در این کشور ضروری است.
لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و ورشینین معاون وزیر خارجه این کشور نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام وزیر امور خارجه روسیه به امیر عبداللهیان، گفت‌و‌گو‌ها و تبادل هیأت‌ها بین دوکشور در موضوعات مختلف مورد علاقه در حوزه‌های دو جانبه، چند جانبه و موضوعات مربوط به سوریه را با اهمیت خوانده و با اشاره به گفت‌و‌گو‌های اخیر خود در دمشق آخرین وضعیت اقدامات و تحولات جانبی مربوط به سوریه در عرصه‌های بین‌المللی و با دیگر بازیگران را تشریح کردند.


رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد
پرداخت ۵۳۵ هزار میلیارد تومان از اصل و سود اوراق دولت قبل تا سال ۱۴۰۵

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد تا سال ۱۴۰۵ دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند.
به گزارش ایرنا، مسعود میرکاظمی روز یکشنبه متنی را در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد. دراین متن آمده است: «تا سال ۱۴۰۵ دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند. دولت سیزدهم تاکنون بیشتر از آنکه اوراق بفروشد، اوراق تسویه کرده است». این متن با هشتگ «تغییر ریل بودجه» در توئیتر منتشر شده است.
گفتنی است آخرین عرضه اوراق دولت در ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ برگزار و از ابتدای مهرماه سال جاری اوراقی از سوی دولت منتشر و عرضه نشده است. همچنین در هفت ماه ابتدایی امسال در ازای دریافت مبلغ ۴۴۱ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال بابت فروش ۶ ماهه نخست سال جاری اوراق مالی اسلامی، مبلغ ۴۶۸ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال برای تسویه اصل و سود اوراق مذکور از سوی خزانه‌داری کل کشور پرداخت شده است.
معاون رئیس جمهور همچنین طی بازدید از مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه در دولت‌های قبل درخواست مردم مسائلی نظیر اشتغال و کارآفرینی بود، افزود: حالا درخواست‌های مردم از سمت اشتغال به سمت معیشت رفته که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.  وی گفت: رشد اقتصادی 0.4 درصدی، نرخ سرمایه‌گذاری منهای 4.6 و بهره وری پایین نشان دهنده ضرورت تغییر ریل اقتصادی است چون به اهداف برنامه پنجم توسعه نرسیده‌ایم.
میرکاظمی اظهار داشت: چرا علی رغم بالابودن حجم یارانه پرداختی و سایر مؤلفه‌های اقتصادی امروز نگران راه اندازی کارخانه تولیدی در عراق یا افغانستان هستند؟ راه حل چیست ؟ و چکار باید کرد؟ آیا می توان همین روند را ادامه داد؟ قطعاً ادامه این روند به نفع کشور نیست و آثار و تبعات نامطلوب روند گذشته در زندگی مردم قابل مشاهده است. وی تأکید کرد: بی‌ثباتی اقتصادی خط قرمز دولت است و تا به امروز هم با وجود تمام محدودیت‌ها به سراغ استفاده از پایه پولی نرفته و آثار آن در کاهش نرخ نقطه‌ای تورم هویدا است. میرکاظمی در نهایت با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۱ سعی شده به جای پرداخت به حواشی به متن پرداخته شود و این بودجه تضمین کننده شاخص‌های کلان اقتصادی باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان با اشاره به اصلاح ساختار بودجه و تدوین برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: برنامه باید قابل اطمینان و تضمین کننده شاخص‌های کلان باشد و قطور بودن یک برنامه ملاک نیست و بهتر است مثلاً ۵۰ صفحه، ولی تضمین کننده باشد. وی خبر داد: تا ۱۵ آذر بودجه بر مبنای واقعی نه بر مبنای ردیف محور بلکه بر مبنای برنامه محور به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

تجمع مردم شهرکرد در اعتراض به کمبود آب

مردم شهرکرد در اعتراض به طرح‌های انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری تجمع اعتراضی برگزار کردند. به گزارش فارس، جمع قابل توجهی از مردم شهرکرد عصر دیروز با حضوردر چهارراه دولت این شهر در مقابل استانداری تجمع کردند و با سردادن شعارهای مختلف بر کمبود آب در استان چهارمحال و بختیاری تأکید کردند. این تجمع که حدود یک ساعت طول کشید بدون دخالت پلیس و به صورت مسالمت آمیز برگزار شد و به پایان رسید.


به دنبال سفر رئیس جمهور به استان زنجان صورت گرفت
تخصیص ۵.۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام زنجان

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان زنجان در اشاره به نتایج سفر اخیر رئیس جمهور به زنجان از تخصیص اعتبار ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام  این استان خبر داد  و گفت: امیدواریم با بودجه‌های در نظر گرفته شده این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در این باره افزود: اعتبار 5 هزار و 300 میلیارد تومانی براساس دستور رئیس جمهور برای تکمیل و تسریع در اجرای پروژه‌های بالای 75 درصد استان تخصیص یافت. از این مبلغ حدود یک‌هزار و 300 میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه‌تمام بخش راه و مابقی در بخش‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و بهداشت و درمان هزینه خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7779/2/592375/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها