بازتاب


رونمایی از سردیس ۵ قهرمان با حضور رئیس مجلس
قالیباف: هیچ وقت از امر ورزش غفلت نکرده ام

مراسم رونمایی از سردیس ۵ مدال‌آور کشورمان دیروز در کمیته ملی المپیک با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان، رؤسای فدراسیون‌ها، پیشکسوتان ورزشی، مسئولان کمیته ملی المپیک و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار و از سردیس علی باغبانباشی، میررسول رئیسی، تیمور غیاثی، هوشنگ کارگرنژاد و راضیه شیرمحمدی رونمایی شد.
سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: «ورزش ایران تاریخ ۳ هزار ساله دارد و اسناد آن در موزه موجود است. ایران زمین همیشه می‌درخشد، طلایه‌دار قهرمانان بوده و ورزش ایران حامل غرور، غیرت ایرانی و نشاط ملی است که نشاط زیادی به جامعه بخشیده است‌. ورزش ما هم نماد قهرمانی و هم پهلوانی است و تقاضای ما این است موانع از مسیر قهرمانان برداشته و به زیرساخت‌ها توجه شود. مجلس کمک جدی به ورزش داشت ،اما نیاز به حمایت بیشتری داریم. راه مسیر توسعه ورزش از مجلس می‌گذرد، به همین دلیل از ریاست مجلس تقاضا دارم در محورهای برنامه، توسعه ورزش را در اولویت قرار دهند.» محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت و تالار قهرمانان بازی‌های آسیایی با حضور او افتتاح شد. قالیباف که پیش از حضور در مراسم، بازدیدی از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک داشت، در حاشیه رونمایی از سردیس قهرمانان ورزشی، عنوان کرد: «به همه قهرمانان و مدیران زحمتکش که در المپیک افتخارآفرینی کردند خداقوت می‌گویم ،بویژه به پارالمپیکی‌ها که با همه سختی‌ها افتخارآفرین بودند. جا دارد از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی در «اسلو» تشکر کنم که انصافاً گل کاشتند. صالحی‌امیری در حوزه ورزش به رویکردها و اولویت‌ها اشاراتی داشت؛ بحث ورزش یک پدیده چندجانبه است؛ از یک منظر صنعت، از یک منظر پدیده مهم اجتماعی است. وقتی از ورزش غفلت کنیم، هزینه‌هایی به بار می‌آورد که صدها برابر سرمایه‌گذاری در ورزش است. هر کجا توفیق خدمت داشتم از امر ورزش غفلت نکرده ام. سعی کرده ام نگاه حداکثری که وظیفه ما است نسبت به این موضوع داشته باشیم‌. به اشکالاتی که عزیزان اشاره کردند، حتماً تلاش می‌کنیم در حداقل زمان و براساس قوانین داخلی پیگیری کنیم تا حل شود. امیدواریم بتوانیم در رویدادهای جهانی و المپیک بدرخشیم تا رتبه‌هایمان بهتر شود، چون این استعداد وجود دارد.»

  تشکر سجادی از افرادی که در عرصه ورزش روحیه بسیجی دارند

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دیروز در دیدار با اعضای شورای فرماندهی و فرماندهان پایگاه‌های بسیج وزارت ورزش و جوانان که در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد، گفت: «روحیه بسیجی همراه با روحیه جوان باوری و جوان یاوری در وزارت ورزش و جوانان باید استمرار یابد و حتی تقویت شود.» او در بخشی از سخنانش نامگذاری اماکن ورزشی با اسامی مبارک، اسلامی، زیبا، فرهنگی و ارزشی را مورد توجه قرار داد و ادامه داد:«جامعه بسیج در نامگذاری با این رویکردها می‌تواند کمک کند. بسیج در عرصه‌های مختلف همراهی خود را با نظام به اثبات رسانده و اکنون نیز از زحمات تک تک افرادی که در عرصه ورزش با روحیه بسیجی و جهادی، منشأ خدمات مؤثر هستند، تشکر می‌کنم.» در این دیدار، میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان ارائه داد و از دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم پیش روی سازمان بسیج ورزشکاران نام برد. ضمن اینکه کارت افتخاری بسیج به وزیر ورزش و جوانان و اسماعیل احمدی مدیرکل حوزه وزارتی اهدا شد. همچنین در پایان لوح تقدیر از طرف سجادی به اعضای شورای فرماندهی و فرماندهان پایگاه‌های بسیج وزارت ورزش و جوانان اهدا شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7781/14/592547/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها