تقدیم استوارنامه سفیر 4 دولت اروپایی به رئیس‌جمهور

آیت‌الله رئیسی: میزبانی از مهاجران افغانستانی را وظیفه انسانی می دانیم


سفرای جدید 3 کشور اروپایی و نیز سفیر جدید واتیکان، روز گذشته در دیدارهای جداگانه‌ای استوارنامه‌های خود را به رئیس‌جمهور ایران تقدیم کردند. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار سفیر واتیکان خواستار آن شد که وجوه مشترک ادیان ابراهیمی، موجب اتحاد و انسجام پیروان این ادیان شود.
رئیس‌جمهور پس‌از دریافت استوارنامه سفیر هلند، میزبانی ایران از 4 میلیون همسایه افغانستانی را نشانه بارزی از احترام به حقوق انسان‌ها دانست.
ضرورت نزدیک‌تر شدن مسیحیت و اسلام
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، هنگام دریافت استوارنامه «آندژی یوزوویچ» سفیر جدید واتیکان در تهران، توجه به خدا و معنویت را برای جامعه بشری امروز بیش از پیش ضروری دانست و گفت: مفاهیمی که حضرت مسیح(ع) و پیامبر اسلام(ص) به ما آموختند باید در نشست‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شود. رئیس‌جمهور افزود: براساس آموزهای قرآنی، وجوه مشترک پیروان ادیان ابراهیمی موجب اتحاد و انسجام ما می‌شود. کسانی که امروز در جهان ظلم می‌کنند، اگر به آموزه‌های مسیح توجه کنند، دیگر مرتکب ظلم نمی‌شوند و واتیکان می‌تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.
میزبانی ایران از 4 میلیون همسایه افغانستانی
آیت‌الله رئیسی در دیدار «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند، ضمن استقبال از اعلام آمادگی هلند برای همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری، خواستار تقویت همکاری در حوزه‌های فناوری بخصوص مسائل زیست محیطی و آب شد. وی تأکید کرد: کشورهای ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تأثیر قرار دهد. رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه امروز نظام سلطه حقوق بشر را دستاویزی برای فشار به کشورهای در حال توسعه قرار داده است، تصریح کرد: ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی، خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان‌ها احترام بگذاریم و مثال آن میزبانی از ۴ میلیون همسایه افغانستانی در ایران است. سفیر جدید پادشاهی هلند نیز ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاهی هلند به آیت‌الله رئیسی، ایران را کشوری قدرتمند در منطقه توصیف کرد و گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر میزبانی از جمعیت زیادی از مهاجرین افغانستانی قدردانی می‌کنیم.
دریافت استوارنامه‌های سفرای اسپانیا و نیوزیلند
رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه «آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا، تأکید کرد که باید تلاش شود روابط دو کشور بیش از پیش توسعه پیدا کند. رئیسی گفت: اراده ما در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با اسپانیاست و ظرفیت‌های خوبی در دو کشور برای ارتقای روابط وجود دارد. سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در این دیدار ضمن ابلاغ سلام پادشاه و رئیس دولت اسپانیا به آیت‌الله رئیسی، گفت: تمام تلاش خود را برای اعتلای پیوندهای دیپلماتیک و اقتصادی بین ایران و اسپانیا بکار می‌بندم. «مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند نیز پس از اعطای استوارنامه خود به آیت الله رئیسی با بیان اینکه نیوزیلند مانند ایران از تغییرات اقلیمی بسیار نگران است، برای ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا آرزوی موفقیت کرد.
تهران از همکاری‌های منطقه‌ای حمایت می‌کند
رئیس‌جمهور همچنین در دیدار «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی«اکو» که در آستانه برگزاری اجلاس سران این سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه بینجامد، از دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو خواست تا راهکارهای مناسبی برای فعال کردن ظرفیت و ارتقای سطح همکاری‌ اقتصادی کشورهای عضو اکو اتخاذ کند. آیت‌الله رئیسی شناسایی و رفع موانع و مشکلات افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های کشورهای عضو را در آستانه برگزاری اجلاس سران اکو، ضروری دانست و اظهارکرد: ایران از فعال شدن و توسعه فعالیت‌های سازمان اکو حمایت می‌کند و برای همکاری‌های منطقه‌ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7781/2/592586/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها