دیگه چه خبر؟


ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

 خبر اول اینکه، مشرق نیوز گزارش داد که دولت روسیه در اقدامی عجیب، واردات محصولات صیفی از ایران را ممنوع اعلام کرد که به گفته تجار ایرانی، در پشت پرده این تصمیم، رقبای ایران در بازار روسیه از جمله رژیم صهیونیستی قرار دارند.به گفته تاجران ایرانی، در ماه‌های اخیر محصولات صادراتی ایران به رقیب محصولات ترکیه‌ای و اسرائیلی تبدیل شد که بازار روسیه را از دیرباز در اختیار داشتند. رونق گرفتن صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه و تنگ کردن جا برای رقبای ترکیه‌ای و اسرائیلی، سبب اعمال فشار آنها و اتخاذ تصمیماتی شد تا به بهانه‌های واهی جلوی صادرات محصولات کشاورزی ایران گرفته شود. در همین راستا گمرک روسیه اخیراً واردات محصولات صیفی ایران را ممنوع کرده که موجب ایجاد خسارت گسترده به صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی شده که از چند ماه قبل قرارداد صادراتی با تجار روسی منعقد کرده بودند.

شروع محاکمه خدمتکار «بنی گانتز»

 خبر دیگر اینکه، خدمتکار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است، روز پنجشنبه در اولین جلسه دادگاه، اتهام جاسوسی برای افراد مرتبط با ایران را رد کرد. به‌گزارش تابناک به نقل از وبگاه «اسرائیل نشنال نیوز»، این فرد در جلسه استماع دادگاه که به‌طور آنلاین برگزار شد گفت با مأموران منتسب به ایران در ارتباط نبوده بلکه اطلاعات خود را به «هکرهایی در تلگرام» ارائه کرده است. وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اواخر آبان امسال مدعی شد یک نظافتچی در خانه «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم به جاسوسی برای یک گروه هکری که ادعا می‌شود مرتبط با ایران است، متهم و بازداشت شده است. سازمان جاسوسی داخلی اسرائیل (شین‌بت یا شاباک) روز پنجشنبه ادعا کرد این فرد در اوایل ماه میلادی جاری به ظن ارائه اطلاعات به یک فرد مرتبط با گروه هکری Black Shadow (سایه سیاه) بازداشت شد.

خودکشی ناموفق متهم در جلسه دادگاه!

 دست آخر اینکه، یک متهم به سرقت کرمانی در جلسه دادگاه دست به خودکشی زد اما با تلاش قاضی ناکام ماند. این متهم که برای تحقیق نزد قاضی توکلی رفته بود، هنگام قرائت خلاصه پرونده در جلسه دادگاه به ناگهان رفتار غیرعادی از خود نشان داد و به‌سمت پنجره باز اتاق قاضی رفت. قاضی مسعود توکلی با دیدن این صحنه، خود را به متهم رساند و دست او را پیش از پرت شدن به پایین پنجره گرفت. متهم از چارچوب پنجره آویزان بود و قاضی هم تا کمر به بیرون خم شده بود. اما با وجود کمک مأمور مراقب هم، متهم از دست قاضی رها شد و به پایین افتاد. متهم کاملاً سلامت ماند و هیچ مشکلی برای او پیش نیامد اما قاضی توکلی از ناحیه کمر مصدوم و زیر تیغ جراحی رفت و سه ماه استعلاجی هم از سوی پزشک برای او صادر شد. قاضی توکلی در همان لحظات اولیه و زمانیکه حفاظت دادگستری شکایتی را علیه متهم مطرح کرده بود، رضایت خود را اعلام کرد و نامه‌ای رسمی مربوط به مأمور حاضر در صحنه را نیز به حفاظت ارائه کرد تا مشکل اداری برای او ایجاد نشود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7789/3/593377/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها