اخـــبار


آغاز ثبت نام وام اشتغالزایی کسب و کارهای حوزه فاوا

سازمان فناوری اطلاعات ایران از آغاز ثبت‌نام برای اعطای وام اشتغالزایی به کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.به‌گزارش«ایران»، فرهاد سنجری، مدیرکل دفتر همکاری‌های فرا سازمانی و ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلام این خبر گفت: تسهیلات مذکور از محل بند الف تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در راستای ایجاد اشتغال و توانمند‌سازی نیروی انسانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا می‌شود. سهم وزارت ارتباطات از محل بند الف تبصره ۱۸ به میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که از محل هدفمند‌سازی یارانه‌ها به حساب دستگاه مربوطه به‌صورت ماهیانه واریز می‌شود.
با توجه به تکلیف قانونگذار مبنی بر اهرمی‌سازی منابع، مقرر شده است به میزان آورده دستگاه، مؤسسات عامل نیز حداقل به همین میزان در برنامه‌های اشتغالزایی مشارکت کنند. وی افزود: منابع در دسترس وزارت ارتباطات در این خصوص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای ایجاد ۱۷ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب مذاکرات با بانک عامل وزارت ارتباطات و یک صندوق کارآفرینی نهایی و مقرر شده برای مشارکت با یک یا دو بانک خصوصی نیز تعاملاتی انجام شود که به محض نهایی سازی، اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

نفوذ یک گروه باج افزاری به ۴۹ سازمان امریکایی

اف‌بی‌آی فاش کرد که در اوایل نوامبر ۲۰۲۱ میلادی (اواسط آبان ماه) متوجه شده است گروه باج افزاری «کوبا» به حداقل ۴۹ سازمان حیاتی در ۵ بخش زیربنایی اقتصادی، دولتی، خدمات درمانی ، تولید و فناوری اطلاعات امریکا نفوذ کرده است.به‌گزارش مهر، اف‌بی‌آی در بیانیه خود یادآور شده است: گروه باج افزاری مذکور از زمان هدف گرفتن شرکت‌های امریکایی تاکنون حداقل ۷۴ میلیون دلار باج درخواست و حدود ۴۳.۹ میلیون دلار دریافت کرده‌ است.
این حملات از طریق یک برنامه بدافزار به‌نام Hancitor انجام شده که از سال ۲۰۱۳ تاکنون به کار می‌رود. گروه باج افزاری پس‌ از نفوذ به سیستم، ابزارهای مجاز را روی سیستم‌های ویندوز مانند «پاورشل» نصب می‌کند یا برنامه بدافزاری خود را در سراسر شبکه قربانی گسترش می‌دهد. در مرحله بعد باج افزار فایل‌هایی را در رایانه رمز‌گذاری می‌کند که دنباله آنها به «cuba.» ختم می‌شود و قربانیان برای دسترسی دوباره به فایل‌های مذکور، باید باج‌هایی به‌شکل بیت‌کوین پرداخت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7791/11/593528/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها