چراغ سالن‌های کنسرت روشن شد


گروه فرهنگی:‌ سرانجام بعد از اما و اگرهای مسئولان فرهنگی، کنسرت‌های موسیقی ازسرگرفته شد وشهرتبریز میزبان برنامه‌های موسیقی شده است. البته فعلاً حضور موسیقی پاپ نسبت به دیگر ژانرهای موسیقی پررنگ‌تر است و اجراهای کنسرت خود را در این شهر آغازکرده‌اند.
پاپ شروع کننده کنسرت‌ها
همانطور که گفته شد کنسرت پاپ پایانی بر سکوت چندساله کنسرت‌های موسیقی است. به‌عنوان مثال بهنام بانی خواننده موسیقی پاپ از17 آذر تا 21 آذرماه در تالار هتل لاله پارک تبریز به روی صحنه می‌رود. اگرچه قبل‌تر یعنی از اوایل مهرماه کنسرت‌های صحنه‌ای درجزیره کیش آغاز شده بود و اولین اجرا اختصاص به «هوروش بند» داشت و بعد از آن دیگر خوانندگان پاپ نیز اجراهای خود را به این جزیره بردند و همچنان هم در حال برگزاری است و طبق اعلام روابط عمومی، رضا بهرام 14 و 16 آذر در تالار شهر جزیره کیش اجرای برنامه دارد و البته پیش از این بابک جهانبخش نیز در چند روز مختلف اجرای کنسرت داشت و همچنان در حال تمدید است. کنسرت آنسامبل «سیریا» نیز بعد از دو سال توقف در برگزاری اجراهای زنده پانزدهم آذر در شیراز برگزار می‌شود.
یواخیم هاینز آهنگساز معاصرآلمانی دراجرای خود با آنسامبل موزیک فابریک اثری برای سازعود و الکترونیک ساخته که به‌گفته خودش دردونوازی عود توسط یاسمین شاه‌حسینی و لایوالکترونیک، شکل خواهد گرفت. به‌گزارش روابط عمومی این اجرا، آنسامبل آلمانی موزیک فابریک که در حوزه موسیقی کلاسیک معاصر از پیشروترین‌های حال حاضر اروپا و جهان به شمار می‌‌آید؛ در پروژه جدید خود که دیماه امسال برگزار می‌شود، آثاری از سه آهنگساز ایرانی همچون کارن کیهانی، سارا اباذری و ارشیا صمصامی‌نیا را درکنار قطعه‌ای از یوآخیم هاینز آهنگساز معاصر آلمانی برای آنسامبل و ساز عود با نوازندگی یاسمین شاه حسینی اجرا می‌‌کند.
با ظرفیت کامل سالن
نکته دیگر اینکه قرار است بزودی اجرای کنسرت‌ها با ظرفیت کل سالن برگزار شود، خبری که طی روزهای گذشته در جلسه مدیران معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تهیه‌کنندگان و فعالان برگزاری کنسرت‌های موسیقی اعلام شد و حالا خوانندگان و کنسرت‌گذاران با خیالی آسوده‌تربه میزبانی هوداران و مخاطبان خود خواهند رفت. اگرچه طی این دوسال گذشته دغدغه و نگرانی مسئولان و کنسرت‌گذاران و اهالی موسیقی شرایط روحی و جسمی مردم از شرایط نامطلوب جامعه به‌دلیل کرونا بوده و عدم برگزاری کنسرت‌ها دراین مدت زمان به‌دلیل تجمع بسیار در فضای بسته سالن‌ها و آسیب به مردم بود. اما خوشبختانه با روند خوب واکسیناسیون، شرایط جامعه اندکی بهترشده و این امیدواری وجود دارد بزودی چراغ سالن‌های شهر با حضوری مخطبان روشن می‌شود.
قیمت بلیت و واکسیناسیون مخاطب
موضوع دیگرمبحث قیمت بلیت‌های کنسرت بود که گویا درنحوه خرید بلیت و ورود تماشاگران به سالن‌های کنسرت پیشنهاد شده با هماهنگی ستاد ملی مقابله کرونا شرایطی برای سامانه رسمی فروش بلیت فراهم شود و براساس ضوابطی ویژه، خریدار بلیت ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون خود و همراهان با ارائه کد ملی به سامانه صدور کارت واکسیناسیون صورت بگیرد تا در زمینه تزریق واکسن همه شرکت‌کنندگان در کنسرت به‌عنوان تماشاگر، اطمینان حداکثری حاصل شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7791/15/593542/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها