هنرمندان در فضای مجازی


چندین ماه است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روح حیات بر سالن‌های نمایشی‌مان جاری است، آن‌هم در شرایطی که سالن‌های تئاتر و سینماهای کشورمان بخش قابل توجهی از سال گذشته‌شان به تعطیلی سپری شده بود. رونمایی از پوستر برخی فیلم‌های سینمایی خبر از آن می‌دهد که چیزی تا اکران‌های تازه در سینماهای کشورمان نمانده، البته این همه اتفاقاتی نیست که این روزها در حوزه فرهنگ و هنر شاهد هستیم، عرصه کتاب و موسیقی هم نوید از کارهای تازه فعالان آنها می‌دهند.

دومین اکران مردمی «آتابای»
بنابر اطلاعات مندرج در صفحه «سینما اکت»، اکران مردمی فیلم سینمایی «آتابای» امروز، دوشنبه پانزدهم آذرماه با حضور نیکی کریمی، پارسا پیروزفر و نوید محمدزاده انجام می‌شود. سکانسی که برای این منظور در نظر گرفته شده ساعت 17:30 پردیس سینمایی کوروش است. این دومین اکران مردمی این فیلم برای تهرانی‌ها است که در پردیس سینمایی کوروش به میزبانی علاقه‌مندان می‌رود. این ساخته سینمایی در هفته‌ای که گذشت عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته را کسب کرده، به‌طوری که فروش آن در برخی شهرها از فیلم‌های کمدی 1400 پیشی گرفت. علاقه مندان می‌توانند بلیت این فیلم را از سامانه‌های «سینما تیکت»، «گیشه 7» و «ایران تیکت» تهیه کنند.

چهره‌ها
اسماعیل امینی، شاعر و پژوهشگر ادبیات از برپایی چهارمین وبینار ادبی خبر داده، این وبینار دو‌جلسه‌ای از ساعت 18 تا 19:30 برگزار می‌شود. این استاد دانشگاه، وبینار مذکور را در راستای جلسه نشست‌های مدرسه گلونی، با عنوان «چگونه شعر بخوانیم» برپا می‌کند. از جمله سرفصل‌های این دوره می‌توان به «شناخت روش استفاده از کتاب‌های شعر بزرگان دیروز و امروز شعر ایران»،« آشنایی با دنیای شعری و زبان و بیان شاعران بزرگ»، «خطاهای رایج در مطالعه و ارزیابی آثار شعری» و «معرفی منافع مطالعاتی برای استفاده مؤثرتر از آثار بزرگان شعر ایران» اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به صفحه شخصی این نویسنده و شاعر بزنید.
علیرضا قربانی، خواننده موسیقی ایرانی پوستری با عنوان «با من بخوان» منتشر کرده و در توضیحات آن نوشته: «بعد از مدت‌های طولانی فرصتی دست داد تا بتوانیم تورکنسرت‌های «با من بخوان» را در خارج از ایران به روی صحنه ببریم. همان طور که مطلع هستید، ما در حال اجرای این پروژه در تهران بودیم که متأسفانه همه‌گیری این بیماری در ایران و تمام جهان شروع شد و تمامی برنامه‌های هنری به تعویق افتادند.» او تصریح کرده طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بوده که تعداد برنامه‌های بیشتری در این سری کنسرت داشته باشند که به‌دنبال شرایط فعلی لغو شده‌اند یا به تأخیر افتاده‌اند. قربانی گفته که یازدهم و شانزدهم دسامبر میزبان علاقه مندان در آلمان و سوئیس خواهد بود.
کوروش سلیمانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پوستری از نمایش «فرودگاه، پرواز شماره 707» منتشر کرده و نوشته: «همزمان با رونمایی از پوستر نمایش فرودگاه، پرواز شماره 707 پیش فروش بلیت‌های آن از ساعت دوازده یکشنبه در سایت تیوال شروع شده است.» بر اساس اطلاعات مندرج در این پست، برای فروش بلیت‌ها در سه روز نخست تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده، شروع اجرا نیز از پنجشنبه پیش رو، مصادف با هجدهم آذرماه خواهد بود. گفتنی است که سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبانی این اجرا را به عهده خواهد داشت. احمدرضا احمدی نویسندگی و کوروش سلیمانی هم کارگردانی آن را بر عهده دارد.
 گلاب آدینه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون تصاویری از تمرین برای نمایش تازه‌ای که در آن حضور دارد منتشر کرده و نوشته:«بانوی محبوب من/ سالن اصلی تئاتر شهر، روزهای سخت و لذتبخش تمرین‌های طولانی در ایام خطرناک کرونا.» در ادامه هم خطاب به علاقه‌مندان گفته که اگر مایل بودند مابقی تصاویر را نیز ببینند.

آیینی برای رونمایی از کتاب خانم بازیگر
به‌تازگی مراسمی برای رونمایی از رمان گلاره عباسی برپا شده، آیین رونمایی رمان« مریلین مونرو سر جردن» او که با حضور برخی اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد. در همین باره این بازیگر سینما و تلویزیون تصویری از حسن فتحی، کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان منتشر کرده، فتحی هم از حاضران در این مراسم رونمایی بوده که عباسی با درج چند سطر از حضورش قدردانی کرده. این نخستین کتابی است که به همت عباسی روانه کتابفروشی‌ها شده، داستان آن درباره زنی خانه دار و ماجراهای پیش روی زندگی اش است. نکته جالب توجه این که وی پیش از روی آوردن به دنیای بازیگری نویسنده بوده و چند داستان کوتاه نوشته که در نشریات مختلف منتشر شده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7791/16/593557/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها