اخبـــــار


مصمم به تصویب نظام جامع رسانه‌ای کشور در دولت هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت اهتمام و توجه به تصویب نظام جامع رسانه‌ای کشور تأکید کرد: مصمم به پیگیری نظام ‌حقوق رسانه‌ای در دولت سیزدهم هستیم.
به‌گزارش ایرنا، محمد‌مهدی اسماعیلی در نشستی صمیمی با استادان پیشکسوت عرصه روزنامه‌نگاری و ارتباطات در سالن جلسات حوزه وزارتی با موضوع بررسی مسائل حوزه رسانه‌ها و ارائه راه حل با تأکید بر مأموریت بازآرایی نظام رسانه‌ای، اظهار داشت: در حوزه ارتباطات، متناسب با اقتضائات و مسائلی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم، باید پیش برویم و برگزاری چنین جلساتی به‌منظور رسیدگی به برخی ضعف‌ها و ارتقای وضع موجود است. بنابراین متناسب با ضروریات در حوزه رسانه باید به بازآرایی رسانه‌ای بپردازیم.

برای ادامه راه دارای هدفگذاری مشخص هستیم
وی همچنین با اشاره به استفاده از تجربیاتی که  در خصوص ساماندهی فضای مجازی حوزه رسانه در سال‌های گذشته به دست آمده است، گفت: تلاش‌های صورت گرفته در تمامی دوره‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و مأموریت‌های خود قابل قدردانی است و ما باید از اقدامات مثبت گذشته بهره کافی را ببریم و در عین حال برای ادامه راه دارای هدفگذاری مشخص هستیم. اسماعیلی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بر ضرورت بازآرایی جریان رسانه‌ای در کشور گفت: بر اساس تأکید معظم‌له در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم و استادان حوزه ارتباطات نیز باید در این مسیر به ما کمک کنند.

 اعلام آمادگی انعقاد همکاری پژوهشی با دانشگاه‌ها در زمینه بازآرایی جریان رسانه‌ای
وی افزود: ما در زمینه بازآرایی جریان رسانه‌ای کشور تاکنون جلسات متعددی با مدیران رسانه‌های مختلف داشته‌ایم و هم اکنون آماده انعقاد همکاری پژوهشی در این زمینه با دانشگاه‌ها هستیم. رئیس شورای هنر با اشاره به ضرورت اهتمام و توجه به تصویب نظام جامع رسانه‌ای کشور گفت: در این زمینه مصمم هستیم و نظام ‌حقوق رسانه‌ای را در دولت پیگیری می‌کنیم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تأکید کرد: استادان حوزه ارتباطات ما را از نقطه نظرات خود بی‌بهره نگذارند، چرا که معتقدیم این حوزه با حضور و مشورت دغدغه‌مندان، نخبگان و استادان ارتباطات سامان و ارتقا می‌یابد.

بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های معاون مطبوعاتی
 همچنین در ابتدای این نشست فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری این جلسه را فرصتی مغتنم برای تبادل نظر و گفت‌و‌گو درباره مهم‌ترین مسائل رسانه‌ای کشور می‌دانیم. وی افزود: معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای مأموریت‌های متعددی است که بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور یکی از مهم‌ترین این مأموریت‌ها به‌شمار می‌آید، به این معنی که کدام اصلاحات ساختاری باید در این حوزه انجام شود و با این نگاه جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم.

تأکید بر استفاده از نظرات مشورتی سازنده استادان ارتباطات
مهدی‌پور با اشاره به اینکه استادان و پیشکسوتان حاضر در این جلسات در دوره‌ها و دولت‌های مختلف کمک‌ها و مشورت‌های بسیاری در حوزه‌های متنوع از جمله نظام رتبه‌بندی، اصلاحات آیین نامه‌های داخلی و... داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد: که در این دوره هم از مشورت‌های سازنده آنان بهره می‌بریم. در این نشست پیشکسوتان و استادان حوزه ارتباطات محمود مختاریان، محمدمهدی فرقانی، سیدوحید عقیلی، مهدی منتظرقائم، اردشیر زابلی‌زاده، حسن بشیر و مسعود کوثری نظرات، پیشنهادها و نقدهای خود در حوزه روزنامه‌نگاری و مشکلات موجود در این حوزه را بیان کردند.

ارائه پیشنهاد شورای شهر تهران برای بهبود وضعیت محله هرندی به رئیس جمهوری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از محله هرندی دو پیشنهاد برای بهبود وضعیت این محله ارائه کرد.
به‌گزارش ایسنا، ناصر امانی در تذکر پیش از دستور، در جلسه دیروز شورای شهر تهران با اشاره به بازدید سرزده رئیس‌جمهور از محله هرندی گفت: از ایشان تشکر می‌کنم که بازدیدی سرزده از این محله داشتند اما حضور ایشان قطعاً توقع مردم را بالا برده و باید فرقی بین بازدید ما و سایر مسئولان با بازدید رئیس‌جمهور وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه دو پیشنهاد در خصوص هرندی دارم گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهم اعتباری ویژه برای محله هرندی در سال آینده در نظر بگیرد و همچنین موضوع هرندی و آسیب‌های اجتماعی در دستور کار شورای اجتماعی که با ریاست آقای رئیسی تشکیل شده پیگیری شود.
امانی افزود: همچنین لازم است که از ظرفیت، اطلاعات و اقدامات شورا و شهرداری استفاده کنند تا مردم این محله تغییرات عملی و ملموسی برای بهبود محله‌شان ببینند.
همچنین مهدی چمران نیز با اشاره به بازدید سرزده رئیس‌جمهور از محله هرندی گفت: سابقه نداشته که یک رئیس‌جمهور از یک محله آن‌هم به‌صورت سرزده بازدید کند و جا دارد از این اقدام وی تشکر کنیم.

معابر شهری تهران برای معلولان و جانبازان باید مناسب‌سازی شود

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری در زمینه مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان و جانبازان باید توجه بیشتری داشته باشد.
به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی در تذکری ضمن تبریک روز جهانی معلولان گفت: یکی از نیازهای معلولان که بارها به آن تأکید کرده‌اند، ایجاد آسانسور در ایستگاه‌های مترو است. این در حالی است که تعدادی از ایستگاه‌های مترو در شهر تهران فاقد آسانسور بوده و همین مسأله معلولان را در استفاده از شبکه مترو دچار مشکل کرده است.
وی استفاده از علایم صوتی در معابر شهری را دومین نیاز معلولان در تهران دانست و افزود: استفاده از چراغ راهنمایی گویا تجربه موفقی است که در دنیا انجام شده و حتی به صورت آزمایشی در برخی از تقاطع‌های شهر تهران نیز مورد استفاده قرار گرفته و نیاز است تا در تمامی تقاطع‌ها مورد استفاده قرار گیرد. وی تأکید کرد: برنامه مناسب‌سازی شهری از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و شهرداری تهران در این زمینه وظایفی را برعهده دارد و سرپیچی از آن جرم محسوب می‌شود، باید این قانون بیشتر مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7791/7/593581/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها