مهدی شیری، مدافع راست پرسپولیس در گفت‌و‌گو با «ایران»:

استرس بازیکنان مانع جذابیت دربی می‌شود


محمد محمدی سدهی/ دربی 97 با آن همه هیاهو با تساوی بدون گل به پایان رسید. مسابقه حساسی که به زعم کارشناسان فوتبال سرد و کسل کننده بود و اتفاقات و سوت‌های داوری بیشتر از تحلیل‌های فنی به چشم آمد. صحنه جنجالی این دیدار دقیقه 86 اتفاق افتاد؛ جایی که تعدادی از کارشناسان داوری معتقدند تکل فرشاد فرجی روی پای رودی ژستد، پنالتی بود که از چشم داور دور ماند. عبور از این صحنه توسط داور با اعتراض کادرفنی آبی‌ها در حین بازی و البته در نشست خبری همراه شد. گرچه صحنه مورد اشاره محل بحث شده و چند کارشناس داوری هم اعلام کردند که خطای پنالتی اتفاق نیفتاده است. در این شرایط خبرنگار«ایران» با مهدی شیری که در یک قدمی فرجی و ژستد بود، گفت‌و‌گویی انجام داد و مدافع راست پرسپولیس درخصوص موارد مختلف دربی 97 صحبت کرد.
پرسپولیس فصل را با دو برد شروع کرد اما در اراک به آلومینیوم باخت و بعد از آن با 2 مساوی و 2 برد به استقبال دربی رفت. پرسپولیس عملکرد پرنوسانی داشته و برخی کارشناسان معتقدند این تیم برای قهرمانی کامل نیست!
این موضوع درست نیست، ما همان پرسپولیس همیشگی هستیم. همان تیمی که 5 فصل متوالی قهرمان شد. مطمئن باشید خیلی سریع به جایگاهی که لیاقتش را داریم، برمی گردیم. البته قبول دارم که در چند بازی نوسان داشتیم اما مطمئن باشید بازیکنان تلاش و تمرکزشان را بیشتر خواهند کرد تا خیلی زود به شرایط آرمانی برسیم. در حال حاضر هم شرایط خوبی داریم و در جدول هم اختلاف‌مان با صدر جدول زیاد نیست.
دربی 97 به اعتقاد کارشناسان جذاب نبود، خودت چنین نظری داری؟
دربی همین است! این بازی همیشه حساسیت‌های خودش را دارد. برخی مواقع تصمیمات داوری روی کیفیت بازی تأثیر می‌گذارد، اما معمولاً همین حساسیت و استرس بازیکنان مانع جذابیت بازی می‌شود. گرچه به نظر من دربی 97 بازی بدی نبود و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند و می‌توانستند به گل برسند.
از عملکرد خودت راضی بودی؟
خدا را شکر عملکرد بدی نداشتم. دوست دارم در وهله اول کادرفنی و البته هواداران از عملکردم راضی باشند و پس از آن هم با تلاش بیشتر خودم را به بهترین فرم برسانم. تمام این سال‌هایی که در پرسپولیس هستم همه تلاشم این بوده که بازیکن مؤثری برای تیم باشم و بتوانم به بهترین نحو کمک کنم.
تو به صحنه مورد بحث داوری که موجب اعتراض استقلالی‌ها است، خیلی نزدیک بودی. چه اتفاقی در محوطه جریمه پرسپولیس افتاد؟
من در مورد مسائل داوری خیلی صحبت نمی‌کنم اما این بحث خیلی داغ شده و آن صحنه اصلاً پنالتی نبود. ژستد قبل از برخورد فرشاد دایو زد. من دقیقاً صحنه را دیدم و می‌توانم این را با قاطعیت تمام بگویم. پس از آن بازی عکس‌های زیادی منتشر شد و در عکس‌ها هم دایو مهاجم استقلال کاملاً مشخص است اما بهتر است که این صحنه را به کارشناسان بسپاریم.
اما برخی کارشناسان معتقدند که آن صحنه پنالتی بود...
کارشناسان داوری اگر با دقت بیشتری به آن صحنه نگاه کنند، می‌توانند نظر بهتر و درست تری بدهند. صحبت در خصوص آن صحنه بسیار سخت است اما من نزدیک صحنه بودم و فرشاد خطایی انجام نداد که داور بخواهد پنالتی بگیرد.
قبول‌ داری که امسال پرسپولیس با جدایی کنعانی زادگان و مصدومیت سیدجلال حسینی در خط دفاع کمی شکننده است؟
در سال‌هایی که قهرمان شدیم در خط دفاع و دروازه، عملکرد خوبی داشتیم و امسال هم مطمئن باشید که این گونه خواهد بود. ما در خط دفاع هنوز سید جلال را داریم، او کوه تجربه است. نه تنها بازیکنان خط دفاعی بلکه همه بازیکنان تیم از سیدجلال چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم. امیدوارم که همیشه و در تمامی بازی‌ها سیدجلال را کنارمان ببینیم. در حال حاضر هم شرایط خط دفاعی پرسپولیس خوب است و ما مدافعان خوبی مثل فرجی و نعمتی داریم و نمی‌توان گفت که خط دفاعی‌مان شکننده است.
در مورد بازی‌های پیش رو صحبت کن. بازی بعدی با هوادار است، نظرت چیست؟
همه بازی‌های لیگ سخت و پرفشار است. ما بازی‌های سنگینی در پیش داریم و تلاش‌مان این است که بازی به بازی پیش برویم. ابتدا آماده رویارویی با تیم هوادار می‌شویم و تمام انرژی‌مان را می‌گذاریم که در این بازی به پیروزی برسیم و پس از آن تلاش‌مان کسب 3 امتیاز در بازی‌های بعدی و ششمین قهرمانی است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7791/14/593585/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها