تصویب یک فوریت طرح «انتقال نمایشگاه‌های بین‌المللی به شهر آفتاب»


بهشت‌نشین‌ها دیروز با 21 رأی موافق به یک فوریت طرحی رأی دادند که شهرداری را ملزم می‌کند تا نمایشگاه بین‌المللی را به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب انتقال دهد.
شورایی‌ها در دوره جدید گلایه‌مندند که مدیریت شهری در 4 سال گذشته از ظرفیت این نمایشگاه استفاده نکرده و شهر آفتاب با وجود هزینه گزاف، به حال خود رها شده است. برخی نیز نگرانند که این نمایشگاه درحال حاضر شرایط برگزاری نمایشگاه جدید را نداشته باشد و با بارندگی و برف دوباره به مشکل چند سال گذشته دچار شود. نگرانی که البته از زبان مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب رد می‌شود. او می‌گوید که زیرساخت‌ها برای برگزاری نمایشگاه آماده است. پیش از کرونا هم طی دو سال حدود 85 نمایشگاه در این مجموعه نمایشگاهی برگزار شد. برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در خیابان سئول علاوه بر ایجاد گره‌های کور ترافیکی و سرگردان کردن مردم، موجب آلودگی هوا و اختلال در معابر بزرگراهی هم شده و البته در طول همه این سال‌ها صدای ساکنان محل را هم درآورده است. موضوعی که شورایی‌ها نیز بر آن تأکید داشته و معتقدند که به همین دلیل و البته نبود قطار شهری در این منطقه، همه نمایشگاه‌ها باید به شهر آفتاب منتقل شود. بر‌اساس طرح پیشنهادی شورایی‌ها، شهرداری موظف است با همکاری پلیس راهور و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در چهارچوب قوانین و مقررات از ابتدای سال ۱۴۰۱ از برگزاری هرگونه نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی تهران جلوگیری و نسبت به انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب اقدام کند. بنابراین شهرداری باید با هماهنگی وزارت صمت نسبت به تنظیم تقویم نمایشگاهی سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب اقدام کند و هر سه ماه یک‌بار گزارش را به شورای شهر ارائه دهد. بزرگترین رویداد نمایشگاهی پیش‌رو در سال 1401، برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است که باید دید به شهر آفتاب منتقل خواهد شد یا نه؟! چراکه مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفته است که وزارت صمت و نمایشگاه بین‌المللی تهران برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب مقاومت می‌کنند اما طرح شورا می‌تواند در این انتقال بسیار مؤثر باشد.
محمد رئوف قادری همچنین در حاشیه جلسه دیروز گفت: موضوع انتقال نمایشگاه هم اینک مورد توجه دولت و شهرداری و شورا قرار گرفته است، این مسأله همچنین از طریق کمیسیون زیربنایی دولت، شورای اداری و استانداری، وزارت کشور و... پیگیری شده است و همه مصمم به انتقال این نمایشگاه‌ها به خارج از پایتخت و در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7797/7/594153/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها