اخــــبار


افزایش قیمت پیامک در بودجه ۱۴۰۱

در لایحه بودجه‌ سال ۱۴۰۱، اپراتورها موظف شدند قیمت پیامک را سه تومان افزایش داده و مبلغ حاصل از آن را برای حمایت از حقوق معلولان، کودکان کار و خیابان به خزانه‌داری کشور واریز کنند. به گزارش ایرنا، در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۳۰ ریال از استفاده‌کنندگان این خدمات دریافت و به حســـاب درآمد عمومی ردیف «۱۶۰۱۵۴» نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌کنند. بر این اساس، درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف یک‌هزار میلیارد ریال برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی و همچنین پنج هزار میلیارد ریال باقی‌مانده برای حمایت از کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده خواهد شد. اکنون قیمت هر پیامک فارسی در خطوط ثابت همراه اول، ۸.۹ تومان و در ایرانسل ۹.۹ تومان است. بر این اساس به مبالغ از سال آینده سه تومان افزوده خواهد شد.

تلاش روبات برای قهرمانی تنیس روی میز

یک روبات جدید می‌تواند به راحتی بازی تنیس روی میز را در برابر انسان‌ها انجام دهد، هرچند گاه هنگام تلاش برای شوت‌های جذاب‌تر با مشکل مواجه می‌شود. به گزارش انتخاب، سه پژوهشگر در دانشگاه توبینگن آلمان با طراحی شبیه‌سازی رایانه‌ای، یک بازوی روباتیک مجازی مجهز به راکت تنیس را طراحی کردند. در این شبیه‌سازی، یک الگوریتم یادگیری ماشینی می‌تواند چگونگی تأثیر سرعت و جهت راکت را بر مسیری که توپ طی می‌کند، بیاموزد. وقتی این الگوریتم که با آزمون و خطا یاد می‌گیرد، موفق شد به طور قابل اعتمادی توپ را برگرداند، محققان آن را برای کنترل حرکت یک بازوی روبات واقعی تنظیم کردند. این سیستم از دو دوربین برای ردیابی مکان توپ واقعی در هر ۷ میلی ثانیه استفاده و الگوریتم سیگنال‌ها را پردازش ‌کرد و تصمیم گرفت که از بازوی روباتیک برای ضربه زدن و بازگرداندن توپ استفاده کند. سیگنال‌هایی که الگوریتم ارسال می‌کند به بازوی روبات اجازه می‌دهد به طور متوسط ​​۲۴.۹ سانتی‌متر از محل مورد نظر، ضربات را با دقت پخش کند.

مجازات برای انتشار اخبار جعلی در ترکیه

دولت ترکیه تصمیم دارد با وضع قانونی، انتشار اخبار جعلی را جرم‌انگاری کند و به این ترتیب ناقضان این قانون با مجازاتی تا سقف ۵ سال زندان روبه‌رو خواهند شد. به‌گزارش مهر، با تصویب قانون جدید، انتشار «اطلاعات نادرست» و «اخبار جعلی» جرم محسوب می‌شود و همچنین طبق این قانون یک رگولاتور شبکه اجتماعی نیز ایجاد می‌شود. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در یک پیام ویدیویی برای کنفرانسی در استانبول گفت: شبکه‌های اجتماعی هنگام ظهور به‌عنوان سمبل آزادی معرفی شدند اما اکنون آنها به یکی از تهدیدهای اصلی علیه دموکراسی تبدیل شده‌اند. ما سعی داریم بدون نقض حق شهروندان برای دسترسی به اطلاعات درست و صحیح، از مردم کشور و بخصوص قشرهای حساس جامعه در مقابل دروغ‌ها و اخبار جعلی محافظت کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7797/11/594162/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها