اخبار


تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در پرونده قاچاق

گروه حوادث/ دادستان تهران از انبار خودرو‌های قاچاق مواد مخدر در شهریار بازدید کرد.
به‌ گزارش ایلنا، «علی صالحی» دادستان عمومی و انقلاب تهران در پی دستور اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف خودرو‌های بلاتکلیف در پرونده مبارزه با مواد مخدر در پارکینگ این خودرو‌ها در شهریار حاضر شد.
دادستان تهران در این بازدید خواستار اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در مزایده یا استرداد و در مجموع تعیین تکلیف این خودرو‌ها شد و پیرامون آن دستوراتی نیز صادر کرد.
در این بازدید مقرر شد که تا اواسط دی وضعیت این خودرو‌ها مشخص و پس از انجام فرایند قانونی و تشریفات اداری، مزایده هرچه سریعتر انجام شود.
بر اساس این گزارش، ۲۹ آبان سال‌جاری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، ریاست قوه قضائیه تأکید کردند وضعیت خودرو‌های توقیف شده در پرونده‌های قاچاق مواد مخدر تعیین تکلیف شود.

قتل عام خانوادگی در شوشتر

گروه حوادث/پسر جوان که در اقدامی هولناک پدر، مادر و برادرش را در شوشتر به‌ قتل رسانده و فرار کرده بود در اهواز دستگیر شد.
سید قادر موسوی، دادستان عمومی و انقلاب شوشتر اظهار کرد: صبح دیروز یک پسر 23 ساله  با استفاده از سلاح سرد و گرم، با اعضای خانواده خود درگیر شد که در این نزاع مادر و برادر خود را به قتل رساند.
به گزارش دادگستری خوزستان، در این درگیری پدر ، برادر و خواهر این پسر نیز   زخمی و برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند که پدر خانواده  به‌ دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.
موسوی گفت: پس از وقوع جرم، مأموران پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل دادسرای شوشتر در صحنه حضور یافتند و دستورات مقتضی را صادر کردند. با توجه به متواری شدن قاتل و هماهنگی‌های صورت گرفته برای رصد وی، با همکاری معاون دادستانی اهواز، مأموران پلیس آگاهی شوشتر به اهواز اعزام شدند و با همراهی مأموران پلیس آگاهی اهواز، متهم شناسایی و دستگیر شد. این در حالی است که با توجه به حساسیت موضوع، فرمانده انتظامی شوشتر درعملیات شناسایی و دستگیری متهم حضور داشت.
بررسی ابعاد دقیق این جنایت هولناک از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در دست پیگیری است.

انهدام 4 باند بزرگ سرقت در کرمان

گروه حوادث/ 4 باند بزرگ سرقت که با تهدید چاقو از مردم زورگیری می‌کردند از سوی مأموران پلیس کرمان و شهر بابک دستگیر شدند.
سردار «عبدالرضا ناظری» فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی و انتظامی کرمان و شهرستان شهربابک موفق به شناسایی و انهدام 4 باند بزرگ سرقت شدند.
اعضای یکی از این باندها با تهدید چاقو، تلفن همراه شهروندان را در سطح شهر کرمان سرقت می‌کردند. این سارقان تاکنون به ۱۶ فقره سرقت اعتراف داشته‌اند و همچنین ضمن بازسازی صحنه‌های سرقت بخشی از اموال مسروقه کشف و یک مالخر مرتبط با این باند نیز دستگیر شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بیان داشت: دومین باند به سرقت مسلحانه از منازل و خودروها در حاشیه شهر کرمان مبادرت می‌کردند که هر 5 نفر اعضای این باند که از اتباع بیگانه بودند نیز دستگیر و تاکنون به 10 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و پس از تحمل کیفر خود با دستور مقام قضایی از کشور طرد خواهند شد.
سردار «عبدالرضا ناظری» در ادامه خاطرنشان کرد: 4 نفر از اعضای باند دیگری که با سرقت از منازل آپارتمانی در شهر کرمان اموال مردم را به سرقت می‌برند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و در این رابطه 30 فقره سرقت نیز کشف شده است. همچنین 5 سارق فرا استانی که در شهرستان شهربابک دستگیر شدند از منازل خالی از سکنه در شهربابک و شهرهای اطراف اصفهان سرقت می‌کردند و آنان نیز تاکنون به 11 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
سردار ناظری در پایان با اشاره به سن پایین این سارقان تصریح کرد: بیکاری جوانان باعث شده است که برخی از آنان مرتکب جرم شوند و نیاز است خانواده‌ها نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و مسئولان هم برای اشتغالزایی و جذب جوانان تلاش کنند.

جیب بری زن 65 ساله در بهشت زهرا

گروه حوادث/زن میانسال که با سوء‌استفاده از شلوغی جمعیت سوگواران در بهشت زهرا جیب‌بری می‌‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه وحید ذاکری، رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران در تشریح این خبر گفت: با وقوع چند فقره جیب‌بری مشابه در بهشت زهرا بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و با تجمیع پرونده مشخص شد که سرقت‌ها در محدوده غسالخانه و قطعات جدید بهشت زهرا اتفاق افتاده است. بنابراین گشت های هدفمند در این مناطق آغاز شد و کارآگاهان موفق شدند زنی ۶۵ ساله را حین جیب‌بری دستگیر کنند.
رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پایگاه دهم این پلیس به ۴۰ فقره سرقت در بهشت زهرا با استفاده از ازدحام جمعیت اعتراف کرد و تحقیقات پلیسی برای کشف اموال مسروقه و شناسایی مالخر آن ادامه دارد. متهم  برای ادامه رسیدگی به پرونده به دادسرا معرفی شد.

کلاهبرداری عجیب در بروجرد

گروه حوادث/ مرد شیاد که با سوء‌استفاده از عنوان جعلی و ادعای امام زمانی اقدام به سرقت ۴۰۰ گرم طلا وجواهرات کرده بود دستگیر شد.
به گزارش ایلنا، سرهنگ نصرت‌الله گراوند، سرپرست انتظامی بروجرد با اعلام این خبر، اظهار داشت: درپی مراجعه دو نفر از شهروندان به کلانتری ۱۱ این شهرستان مبنی‌ بر اینکه یک نفر با روش‌های متقلبانه مقادیری طلا و جواهرات از آنها کلاهبرداری کرده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران با برنامه‌ریزی و هماهنگی قضایی، ضمن شناسایی متهم وی را در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
سرپرست انتظامی بروجرد، خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات پلیسی و با توجه به شواهد و قرائن فرد کلاهبردار ضمن اعتراف به جرم خود اعلام داشت که با ترفندهای متقلبانه و عنوان جعلی، در پوشش منتسب به امام زمان (عج) ۴۰۰ گرم طلا و جواهرات از شاکیان کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ گراوند در پایان با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضایی شده است، به شهروندان توصیه کرد کلاهبرداران حرفه‌ای معمولاً با پیشنهادهای اغفال کننده و جلب اعتماد افراد، سوژه‌های خود را انتخاب می‌کنند و بر شهروندان لازم است که ضمن اعتماد نکردن به اینگونه افراد از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی به آنان خودداری و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7797/13/594176/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها