دیگه چه خبر


تکذیب خبر حذف وام ازدواج

   خبر اول اینکه، جهــــــان نیوز گزارش داد برخی از رسانه‌های خبری اصلاح‌طلب مدعی شدند که وام ازدواج در بودجه سال آینده حذف شده است؛ اما حقیقت ماجرا این است که صرفا رقم وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده و دولت درخواست کرده که میزان آن را در هیأت وزیران تعیین کند.
به‌گفته برخی کارشناسان وام ازدواج برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. در همین باره، وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با انتشار توئیت‌هایی به این موضوع واکنش نشان داد.
یامین‌پور نوشت: دولت در بند ب تبصره ۱۷ به اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت اشاره کرده که ماده ۶۸ آن قانون مربوط به تکلیف بانک مرکزی به پرداخت تسهیلات ازدواج است. در واقع متن تبصره‌ها تغییر یافته و به قانون مربوطه ارجاع داده شده است.

طرح استقلال سازمان «سپند»

  خبر دیگر اینکه، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تشکیل «سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی»(سپند) در کمیسیون متبوع خود خبر داد.
به گزارش ایرنا، «محمود عباس‌زاده مشکینی» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز طرح تشکیل «سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی» (سپند) با شخصیت حقوقی مستقل در وزارت دفاع بررسی شد.
بر اساس اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، هدف این سازمان تسریع در دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور و شالوده شکن، پرمخاطره برای دشمن، با قدرت بازدارندگی قوی، حرکت دفاعی و تکنولوژیک کشور در مرزهای دانش روز و همچنین طراحی و ساخت و تولید و تأمین و پشتیبانی محصولات مورد نیاز پدافند غیرعامل است.

امتناع رژیم صهیونیستی از فروش گنبد آهنین به امارات از ترس ایران

  دست آخر اینکه،  یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که مقامات رژیم صهیونیستی به‌دلیل هراس از نزدیک شدن روابط ایران و امارات از فروش سامانه گنبد آهنین به ابوظبی امتناع می‌کنند.
به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه اسرائیل هیوم، امارات متحده عربی در حال فشار بررژیم صهیونیستی است تا میلیاردها دلار سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به این کشور بفروشد اما مقامات صهیونیستی از این کار امتناع می‌کنند.
این رسانه صهیونیستی در ادامه نوشت که اسرائیل در حال حاضر مایل به فروش این سامانه‌ها به امارات نیست. منابعی در قدس اشغالی از این موضوع هراس دارند که باتوجه به نزدیک شدن اخیر روابط ابوظبی به تهران که موجب نگرانی اسرائیل است، فشار امارات برای اجرای قرارداد مربوط به فروش گنبد آهنین تجدید شود.
این روزنامه همچنین مدعی شد: دلیل این، بیش از هر چیزی امنیت است. همیشه در داخل امارات افراد ایرانی وجود دارند و حضور این سیستم‌های حساس در کشوری که ایران دسترسی آزاد به آن دارد، چیزی نیست که اسرائیل در حال حاضر بتواند آن را تحمل کند.
رسانه‌های صهیونیستی پیش از این نیز گزارش داده بودند که این رژیم از نزدیک‌تر شدن روابط ایران و امارات بشدت نگران است و از آن ناراضی است. گفتنی است رسانه‌ها روز گذشته خبر دادند که نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است برای اولین بار به‌عنوان یک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی سفر کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7797/3/594224/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها