اخبـــار


وزیر صمت: حذف قیمت‌گذاری دستوری نیازمند ضوابط اجرایی است

اینکه گفته می‌شود اقتصاد نباید دستوری باشد به این معنا نیست که اقتصاد رها شود بلکه باید ضوابطی برای قیمت‌گذاری دستوری در نظر بگیریم و آن را اجرایی کنیم. سید رضا فاطمی امین در آیین افتتاح معاملات آتی مس و معاملات گواهی سپرده مس و میلگرد در بورس کالای ایران با بیان این مطلب گفت: در اقتصاد ایران مشکلات ساختاری وجود دارد که یکی از این مشکلات در حوزه بازار‌ها است.  وی ادامه داد: در وزارت صمت برای مدیریت بازار کالا‌های پایه، بورس را انتخاب کرده‌ایم چرا که معاملات خارج از بورس قابل ضابطه‌گذاری نیست.
 فاطمی امین تصریح کرد: ۲۵ ابزار برای مدیریت بازار کالا‌های پایه طراحی کردیم که امروز دو ابزار رونمایی شد و سایر ابزار‌ها نیز به مرور رونمایی خواهد شد.  وزیر صمت بیان کرد: این ابزار‌ها علاوه بر ایجاد شفافیت به قدرت اعمال تنظیم‌گری کمک می‌کند و باعث کمک بیشتر به تأمین مواد اولیه صنایع می‌شود که یکی از نگرانی‌های واحد‌های تولیدی همین تأمین مواد اولیه است.  فاطمی امین گفت: علاوه بر اینکه در معاملات شفافیت داریم ظرفیت خوبی نیز در بخش تولید داریم.  وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست از ۳۰ گروه کالایی سهمیه‌بندی بیش از ۲۰ گروه را بردارد که این موضوع باعث کاهش نرخ تورم می‌شود.  

محکومیت ۱۲۲ میلیارد تومانی قاچاقچی خودرو

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از صدور رأی قطعی پرونده قاچاق ۳۵ خودروی سواری خارجی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی مؤیدی خرم‌آبادی گفت: تیرماه امسال مأموران پایگاه دریابانی بوشهر مستقر در جزیره خارک طی عملیاتی موفق به توقیف یک فروند کشتی حین تخلیه بار در فاصله ۲ مایلی جزیره خارک می‌شوند.
 مؤیدی خرم‌آبادی اظهار داشت: در این عملیات مأموران پایگاه دریابانی استان بوشهر با اخذ دستور قضایی ضمن توقیف شناور، ناخدا و ۹ نفر خدمه کشتی را دستگیر می‌کنند.
وی ادامه داد: بر اساس اسناد و مدارک، این شناور با نام تجاری مهرگان ۱ با ۳۵ دستگاه خودروی سواری خارجی مستعمل به مقصد عراق، بندر شارجه را ترک می‌کند، اما پس از طی مسیر دریایی در سواحل بوشهر اقدام به تخلیه بار خود می‌نماید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7804/6/594862/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها