چه خبر از تهران؟

کاهش زمان کشف حریق با سامانه پایش هوشمند


کشف دیرهنگام حریق همیشه یکی از مشکلات شهروندان بوده است، حالا سامانه پایش هوشمند حریق ساختمان‌ها در پایتخت قرار است فاصله کشف حریق را که تا سال گذشته 15 دقیقه در اماکن مهم بوده کمتر کند. مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفته که بررسی این موضوع سابقه‌ای حدود ۱۰ ساله دارد. او تأکید می‌کند:«در ساختمان‌های اداری از ساعتی به بعد تردد در آنها وجود ندارد و در این هنگام است که کشف حریق از اهمیت بسزایی برخوردار می‌شود. در سال 95 پیش از حادثه ساختمان پلاسکو در ساختمان علاء‌الدین در یکی از طبقات حریقی اتفاق افتاد. وجود سیستم اعلان حریق که تازه هم نصب شده بود نگهبانان را مطلع کرد و این موضوع موجب ورود بموقع آتش‌نشانان شد. با این سامانه در حقیقت واسطه مردمی اطلاع‌رسانی را نیز حذف کرده‌ایم و زمان کشف حریق را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داده‌ایم.»

میادین میوه و تره بار امروز تا ساعت 9 باز هستند
درهای میادین میوه و تره‌بار امروز به مناسبت شب یلدا تا ساعت 9 شب باز است. 267 میدان میوه و تره‌بار در سرتاسر تهران قرار است با افزایش ساعت کاری‌شان، خرید شب یلدا را برای پایتخت‌نشین‌ها راحت‌تر کنند.

خط 7 متروی تهران در چند قدمی تکمیل شدن
ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ متروی تهران بعد از 6 سال انتظار بالاخره به روی پایتخت‌نشین‌ها گشوده می‌شود. پس از افتتاح یک ایستگاه و 5 ورودی در دو ماه گذشته، حالا نوبت به هفدهمین ایستگاه خط 7 رسیده است تا این خط یک گام دیگر به تکمیل نزدیک‌تر شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7804/7/594870/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها