اینتر قهرمان زودهنگام نیم فصل سری آ


گروه ورزشی/ فوتبال اروپا یکشنبه شب پراتفاقی را پشت سرگذاشت. در مهم‌ترین دیدار از هفته هجدهم لالیگا، رئال مادرید که در 10 دیدار قبلی خود در همه رقابت‌ها به پیروزی رسیده بود، در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مقابل کادیز تیم رده نوزدهمی جدول،  بدون گل متوقف شد. شاگردان آنچلوتی در حالی در این بازی به گل نرسیدند که آمار 36 شوت (9 شوت در چهارچوب) و مالکیت توپ 82 درصدی را به ثبت رساندند. گرچه کهکشانی‌ها در آخرین بازی خانگی‌شان در سال 2021 و نیم‌فصل نخست لالیگا به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا نکردند اما با همین تساوی 43 امتیازی شدند و فاصله خود را با سویای رده دومی که یک بازی کمتر دارد، به 6 امتیاز افزایش دادند. در چهارچوب هفته هجدهم سری A، فیورنتینا و ساسولو در ورزشگاه آرتمیو فرانکی به مصاف هم رفتند که جدال دو تیم به تساوی 2-2 انجامید. دوشان ولاهوویچ در دقیقه 51 برای فیورنتینا گلزنی کرد و شمار گل‌های خود در رقابت‌های سری A در یک سال تقویمی (2021) را به عدد 33 رساند و با رکورد کریستیانو رونالدو برابر شد. مهم‌ترین بازی این هفته در ورزشگاه سن‌سیرو بین میلان و ناپولی برگزار شد که ناپلی‌ها با نتیجه 1-0 از سد میزبان گذشتند. البته میلانی‌ها در دقیقه 90 توسط فرانک کسیه دروازه تیم میهمان را باز کردند اما کمک داور ویدئویی (VAR) این گل را به دلیل قرار داشتن بازیکن روسونری در آفساید مردود اعلام کرد. در صحنه گل میلان، ژیرو مهاجم این تیم تماس مستقیمی با توپ نداشت اما در موقعیت آفساید بود و برای ژوان ژسوس در دفع مطمئن توپ مزاحمت ایجاد کرد. طبق قوانین فوتبال، ایجاد هرگونه مزاحمت در موقعیت آفساید از سوی مهاجم برای مدافع، یک تأثیر فعال در نظر گرفته می‌شود و برهمین اساس داور در میان بهت میلانی‌ها و هوادارانش، گل را مردود اعلام کرد. گفتنی است در فاصله یک هفته تا پایان نیم فصل نخست، اینتر با 43 امتیاز از 18 بازی در صدر قرار دارد و ناپولی و میلان با 39 امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. بر این اساس اینتری‌ها به عنوان قهرمان نیم فصل معرفی شدند. در هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در ورزشگاه سنت جیمز پارک با 4 گل میزبانش نیوکاسل را درهم کوبید تا شاگردان گواردیولا 44 امتیازی شوند و صدرنشینی خود را تثبیت کنند. همچنین چلسی در خانه ولورهمپتون تن به تساوی بدون گل داد تا فراز و نشیب این تیم همچنان ادامه داشته باشد. در حساس‌ترین بازی هفته، تاتنهام و لیورپول در ورزشگاه تاتنهام‌ هاتسپر به تساوی 2-2 رضایت دادند. این دیدار پر از صحنه‌های مهیج بود و البته اخراج و جنجال هم داشت. رابرتسون که در دقیقه 70 گل دوم لیورپولی‌ها را به ثمر رساند، دقیقه 77 به دلیل خطای شدید اخراج شد و شاگردان یورگن کلوپ 10 نفره به بازی ادامه دادند.
 تاتنهام از لیگ کنفرانس اروپا حذف شد
تاتنهام که چند هفته پیش با بحران شدید کرونا روبه‌رو شد، نتوانست در بازی برابر رن فرانسه در هفته ششم مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا حضور یابد. بر همین اساس وب‌سایت یوفا رسما  ً تأیید کرد نتیجه بازی برگزار نشده تاتنهام و رن، 3-0 به سود رن خواهد بود. این نتیجه یعنی تاتنهام  در رده سوم گروه G لیگ کنفرانس اروپا قرار گرفت و از این مسابقات کنار رفت.
 گلزنی قلی زاده و علیپور در لیگ بلژیک و پرتغال
تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران هم یکشنبه شب برای تیم‌های خود به میدان رفتند. در چهارچوب هفته هفدهم اردویژه هلند، فاینورد و آژاکس که پیش از برگزاری این دیدار 36 امتیاز داشتند به مصاف هم رفتند که آژاکس موفق شد با 2 گل میزبانش فاینورد را شکست دهد. علیرضا جهانبخش همانند بازی‌های اخیر فاینورد به عنوان بازیکن تعویضی از دقیقه 77 وارد زمین شد. این دیدار به دلیل امتیاز برابر 2 تیم حساسیت بالایی داشت و به دلیل شرایط وخیم کرونا در اروپا بدون حضور تماشاگر برگزار شد. در هفته بیستم ژوپیرلیگ بلژیک، شارلوا که علی قلی‌زاده را در ترکیب اصلی‌اش داشت با 4 گل در خانه یوپن پیروز شد. علی قلی‌زاده در دقیقه 8 برای شالروا گلزنی کرد. درهفته پانزدهم لیگ برتر پرتغال هم ماریتیمو در خانه بنفیکا 7-1 شکست خورد. علی علیپور که از دقیقه 58 وارد میدان شده بود در دقیقه 81 تک گل ماریتیمو را به ثمر رساند. همچنین پورتو به پیروزی 4-0 در خانه ویزلا دست یافت و با 41 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به اسپورتینگ لیسبون به صدر جدول رده‌بندی بازگشت. مهدی طارمی حضور کاملی در ترکیب پورتو داشت اما موفق به گلزنی نشد. طارمی در 10 بازی اخیر پورتو در امر گلزنی ناکام بوده و همین مسأله انتقاداتی را به همراه داشته است. در این شرایط ویتور برونو، مربی پورتو گفت:‌ «ما احساس می‌کنیم که بیش از اندازه همه چیز روی طارمی زوم شده است. ما باید از او مراقبت کنیم و ذهن او را به آرامش برسانیم. طارمی با ذهنی باز می‌تواند به تیم بازگردد. من می‌خواهم او به همان کیفیتی که بود، بازگردد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7804/14/594900/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها