اخبار


دستور معاون رئیس جمهوری برای بیمه‌ قهرمانان

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری به وزیر ورزش و جوانان برای بیمه شدن قهرمانان و مربیان ورزشی ملی خبر داد. مقتدایی در این خصوص به ایسنا گفت: «در نامه‌ای به آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور درخواست کردم که قهرمانان و مربیان ورزشی در سطوح ملی تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند. بر همین اساس معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به آقای حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان دستور رسیدگی داد تا قهرمانان ورزشی و مربیان در سطوح ملی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.»

فوتبال ایران در انتظار تأیید مجلس

اسفندماه سال ۱۳۹۹ انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار و شهاب‌الدین عزیزی خادم به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون منصوب شد. به گزارش ایرنا، در همان زمان فیفا به فدراسیون فوتبال فرصت یکساله داد تا اساسنامه این فدراسیون اصلاح و به فدراسیون جهانی فوتبال ارسال شود. تأکید فیفا روی لفظ نهاد عمومی غیردولتی است و مجمع فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و دولت با اصلاحات صورت گرفته موافقت کردند و تنها تأیید مجلس شورای اسلامی باقی ماند و حالا در فاصله حدود 70 روز تا ضرب الاجل فیفا مسئولان فدراسیون فوتبال به‌دنبال تأیید این اساسنامه از سوی مجلس هستند. این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس روی لفظ نهاد عمومی غیردولتی مشکل دارند و می‌پندارند فیفا قصد دخالت در امور ورزش و فوتبال ایران را دارد.

 تقدیر بنیاد شهید از جامعه فوتبال

 ۱۳ آذر سال‌جاری و همزمان با برگزاری مسابقات هفته هشتم لیگ برتر فوتبال از جمله دربی پایتخت، سازمان لیگ با برگزاری مراسمی از خانواده شهدای مدافع سلامت با حضور قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال تقدیر کرد. بر همین اساس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز طی نامه‌ای به معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال قدردانی کرد. در بخشی از این نامه آمده است:«شکر باید گفت، بر تقدیری که با عنایت پروردگار مجال خدمت به شهدا و خانواده‌های آنان را مقدر داشت. منزلت یاد و یادآوران شهدا را پاس می‌داریم و به شکرانه توفیق و به رسم ادب و ارادت، برخود فرض می‌دانیم که از تدارک برنامه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای سلامت و تقدیر از آن بزرگواران که در بین برگزاری مسابقه فوتبال دو تیم پایتخت در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۰ به‌عمل آمد؛ تشکر و سپاسگزاری می‌نماییم.»

محبوبیت حسن یزدانی در میان عراقی‌ها

اردوی تمرینی، تفریحی و زیارتی تیم ملی کشتی آزاد در بغداد از 25 آذر آغاز و در حال برگزاری است و آزادکاران کشورمان در این سفر از کاظمین و کربلا زیارت کرده‌اند. عراقی‌ها اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران را می‌شناسند و بازار عکس هم در بغداد داغ است. طبق معمول محبوب‌ترین عضو تیم ملی کشتی آزاد حسن یزدانی است. کشتی‌گیری که از سال 2015 به بعد در کلیه مسابقات جهانی و المپیک مدال گرفته و در بازی‌های المپیک 2020 توکیو نیز با شکست دیوید تیلور امریکایی قهرمان جهان شد.

 جراحی موفقیت‌آمیز کاپیتان اسبق پرسپولیس

بازیکن سال‌های نه چندان دور پرسپولیس که برای چند بازی بازوبند کاپیتانی قرمزها را در دوران علی‌دایی و برانکو به بازو بست، در بیمارستان به سر می‌برد. به گزارش تابناک، مهرداد کفشگری که 3فصل پیراهن پرسپولیس را در لیگ‌های سیزدهم تا پانزدهم پوشید، به سرطان تیروئید مبتلا شده و به‌همین خاطر صبح دیروز در بیمارستان امام‌خمینی(ره) گلویش مورد عمل جراحی قرار گرفت. کفشگری که 34 سال دارد، پس از عمل جراحی یک ساعت در بخش آی‌سی‌یو قرار داشت و پس از به هوش آمدن به بخش منتقل شد و طبق اظهارات میری پزشک معالجش، عمل جراحی موفقیت‌آمیز بوده است. گفتنی است دایی که از ابتدا پیگیر وضعیت سلامت شاگرد سابق خود بوده با پزشک معالج کفشگری در خصوص آخرین وضعیتش صحبت کرد. یحیی گل‌محمدی و امید عالیشاه نیز تلفنی جویای حال کفشگری بودند و سرمربی پرسپولیس گفته بود که پس از بازی عصر دیروز برابر ویستاتوربین به عیادت او خواهد رفت. گروه ورزشی روزنامه ایران برای این بازیکن با اخلاق و قائمشهری فوتبال ایران آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7804/14/594902/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها