اخبار


مخبر مصوبه پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل را ابلاغ کرد

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه مربوط به پرداخت حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی را ابلاغ کرد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، هیأت وزیران در جلسه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ به استناد تبصره (۶) قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب ۱۳۶۵ و در اجرای ماده (۱۵) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، پس از ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، به وزارت امور خارجه اجازه داد سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل در سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۱) را با رعایت قوانین و مقررات، از محل ردیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پرداخت نماید.

وزیر کشور: نهادهای بین‌المللی و اروپا به تعهدات خود در قبال پناهندگان عمل کنند

احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست مشترک با فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: انتظار داریم که سازمان‌های بین‌المللی و اروپا به تعهدات مالی خود در حوزه پناهندگان عمل کنند. به گزارش ایرنا، وزیر کشور در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز دیواری برای ممانعت از ورود مهاجرین نکشیده است و این در حالی است که حمایت بین‌المللی از خدماتی که ایران به اتباع بیگانه می‌دهد، ناچیز است.
وحیدی خاطرنشان کرد: احساس ما این است که طرف‌های اروپایی این تصور را دارند که جمهوری اسلامی ایران مهاجرین را می‌پذیرد و از این جهت نگران گسیل شدن مهاجرین به سمت مرزهای خودشان نیستند و این در حالی است که ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران محدود است و باید حمایت‌های جدی در این خصوص صورت گیرد.
وی در ادامه به رویکرد امریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: وضعیت و شرایط کنونی در افغانستان را امریکا رقم زده که پول‌های مردم افغانستان را بلوکه کرده و مسبب اصلی گرفتاری‌های امروز مردم افغانستان است. وزیر کشور گفت: انتظار داریم حمایت‌های مالی مؤثر از سوی سازمان‌های بین‌المللی و اتحادیه اروپا به منظور خدمات بیشتر به اتباع خارجی در اختیار ایران قرار گیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7804/2/594943/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها