دیگه چه خبر؟


وزارت امور خارجه: گفت‌وگوی مستقیمی با امریکا نداشته‌ایم

   خبر اول اینکه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا در خصوص ارسال پیام مستقیم به تهران گفت: در خصوص گفت‌و‌گوهای وین هیچ صحبت مستقیمی با امریکا طی این‌ ماه‌ها که مذاکرات در وین در جریان بوده، انجام نشده است. وی ادامه داد: برخی پیام‌ها به واسطه آقای «انریکه مورا» به‌صورت مکتوب و غیرمکتوب از ابتدای مذاکرات در وین درباره موضوعات مذاکراتی دریافت و جواب آنها نیز در جا داده شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشنهادات امریکا در مذاکرات وین افزود: بر خلاف آنچه امروز امریکا بیان می‌کند، هیچ پیشنهاد یا متن ملموسی به ۱+۴ ارائه نکرده است. این مسأله روی نیت امریکا علامت سؤال بزرگی می‌گذارد. خطیب‌زاده تصریح کرد: در خصوص آغاز گفت‌و‌گوهای وین، ایران آمادگی دارد براساس توافقی که صورت می‌گیرد و «انریکه مورا» اعلام می‌کند به گفت‌و‌گوها ادامه دهد. ما تمام انرژی خود را صرف می‌کنیم که به توافق برسیم. وی افزود: اگر طرف مقابل با پیشنهادات ملموس به وین بیاید در کمترین زمان ممکن می‌توانیم به توافق برسیم.

وقتی اصلاح‌طلبان مسئولیت دولت قبل را برعهده نمی‌گیرند

  خبر دیگر اینکه، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در نطقی تلاش کرده وانمود کند که عملکرد هشت ساله حسن روحانی به محمد خاتمی و مرحوم هاشمی رفسنجانی که قبلاً از وی اعلام حمایت کرده بودند، ربطی ندارد. مرعشی گفته است: «کار به جایی رسیده بود که مع الاسف اگر آقای هاشمی با آقای روحانی تماس می‌گرفت، پشت خط نمی‌آمد و آقای نهاوندیان را می‌فرستاد که پیام آقای هاشمی را بشنود و به ایشان برساند.» وی همچنین مدعی شده که رئیس دولت پیشین حتی معاون اول خود را در بسیاری از تصمیمات مثل انتخاب وزرا حذف کرده بود. این سخنان درحالی مطرح می‌شود که جهانگیری هشت سال در سمت معاون اولی دولت قرار داشت و حتی در دولت دوم روحانی نیز این مسئولیت را بار دیگر برعهده گرفت و مرحوم رفسنجانی نیز تا روز آخر حیات از دولت مطلوب خود حمایت کرده بود. همچنین اصلاح‌طلبان که بارها برای قدرت گرفتن رئیس دولت یازدهم و دوازدهم «تکرار» کرده بودند، در تمام طول هشت سال در مقابل تصمیمات فاجعه آفرین وی سکوت کرده و هرگاه برای انتقاد از وضع موجود به صحنه می‌آمدند نیز دولت را فاقد اختیارات لازم معرفی می‌کردند تا آن را تبرئه کنند. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان تلاش دارند با سفیدسازی خود و فاصله‌گذاری با روحانی عرصه را برای حضور مجدد در قدرت فراهم کنند.   
   
برخورد قضایی با ۵۶ نفر از وکلا، کارچاق‌کن‌ها و کارشناسان ثبت

  شنیدیم که، رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد که با تعدادی از وکلا و کارچاق کن‌ها برخورد قضایی شده است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبداللهی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه از برخورد قضایی با ۵۶ نفر از وکلا، کارچاق‌کن‌ها، کارمندان و کارشناسان ثبت و نیروهای مؤسسات حقوقی طی هفته گذشته خبر داد.

انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در خوزستان

  با خبر شدیم که، اداره کل  اطلاعات خوزستان خبر داد سربازان گمنام امام زمان(عج)  طی روزهای گذشته با رصد اطلاعاتی، یک تیم ضد امنیتی قاچاق سلاح و مهمات را  در مرزهای جنوب غربی کشور شناسایی و متلاشی کردند. از این  باند ضدامنیتی قاچاق سلاح و مهمات که مورد ضربه قرار گرفت  ده‌ها قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.  وزارت اطلاعات ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزیز و فهیم کشور بویژه مرزنشینان شریف، اعلام کرد هموطنان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک امنیتی، مراتب را با شماره تلفن ۱۱۳ستاد خبری وزارت اطلاعات اعلام کنند.

مشارکت رژیم صهیونیستی در ترور شهید سلیمانی

  دست آخر اینکه، رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اعتراف کرد موساد در ترور فرمانده سابق سپاه قدس ایران دست داشته است. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به‌نقل از رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ، «تامیر هیمن» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با مجله «مرکز میراث اطلاعاتی» این رژیم موسوم به «مابات مالام» اعتراف کرد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در ترور دو تن از ژنرال‌های بزرگ محور مقاومت دست داشته است.  هیمن در این خصوص اعتراف کرد: در دوران تصدی من بر این منصب موساد در ترور دو تن از فرماندهان بزرگ دست داشته است. یکی ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده ایرانی و دیگری «بهاء ابو العطا» فرمانده جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در نوامبر سال ۲۰۱۹ ترور شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7804/3/594947/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها