​​​​​​​ارائه الکترونیکی ۷۵ درصد از ۵۰۰ خدمت دستگاه‌های دولتی



دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به روند الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌های دولتی کشور گفت: بیش از ۷۵درصد از ۵۰۰ مورد خدمات دستگاه‌های دولتی به طور الکترونیکی ارائه می‌شود؛ این در حالی است که برخی دستگاه‌ها تا ۴۰درصد خدمات‌ خود را الکترونیکی ارائه می‌کنند.
به گزارش «ایران»، «رضا باقری‌اصل» با اشاره به اینکه پنجره واحد یعنی تمام خدمات باید از یکجا به شکل الکترونیکی انجام شود، افزود: به‌عنوان مثال برخی خدمات بانکی، بورس و سامانه ثنا قوه قضائیه الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر به کاغذ نیاز نداریم.
به گفته باقری اصل، ابزارها و زیرساخت‌هایی که وجود دارد برای کار الکترونیکی کفایت می‌کند. البته برای آینده این زیرساخت‌ها باید توسعه پیدا کند.دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از نبود یک نهاد مقتدر برای فرماندهی خبر داد و افزود: برای پیشرفت دولت الکترونیک تنها با فرماندهی واحد می‌توان پاسخگوی مجلس و مراجع بالادستی بود. اگر نهاد مقتدر وجود نداشته باشد، کماکان باید منتظر باشیم تا فرایندهای کاغذی را دنبال کنیم.
به اعتقاد وی، زیرساخت بسیاری از خدمات، تبادل داده است و دستگاه‌ها باید به جای مردم داده‌ها را تبادل کنند.باقری اصل با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ خدمت، الکترونیکی شده است، گفت: حاصل فعالیت چندین ساله مرکز ملی تبادل اطلاعات تراکنش نزدیک به ۴ میلیارد بوده است. با اینکه روند افزایش تراکنش‌های داده دوبرابر شده اما هنوز بسیاری از استعلام‌ها الکترونیکی نشده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7818/11/596638/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها