اخبار



وزیر ارتباطات  خبر داد :
۸۰ محصول پارک فناوری در بازار داخلی و خارجی
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، در حال حاضر میزبان بیش از ۵۰ شرکت نوآور در حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۸۰ محصول تولیدی آنها روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.
‌به گزارش «ایران»، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چند روز قبل سرزده به پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در بزرگراه تهران-کرج رفتم و از فضاهای کاری، زیرساخت‌ها، امکانات و مزیت‌های پارک و تعدادی از شرکت‌های نوآور مستقر در آنجا دیدن کردم و با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جالبی روبه‌رو شدم.
زارع‌پور افزود: جوان‌های ایران هر کاری اراده کنند، قادر به انجامش هستند، مهم این است که باورشان کرده و سر راهشان مانعی ایجاد نکنیم.

واردات 5/ 1 میلیون دستگاه تلفن همراه در ماه گذشته

​​​​​​​سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: آذرماه امسال 5/1میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده و مصرف  آن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده که این آمار نشان می‌دهد واردات و مصرف تلفن همراه نسبت به آبان، کاهش ۱۰۰ هزار دستگاهی داشته است.
به گزارش ایرنا، «محمدرضا عالیان» درباره واردات تلفن همراه در بازه زمانی ۹ ماه امسال، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد و در این بازه زمانی ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه مصرف شده است. به گفته عالیان ،روند کاهشی مصرف تلفن همراه تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد و با نزدیک شدن به پایان سال، شاهد افزایش تقاضا برای خرید تلفن همراه خواهیم بود.

اینترنت همراه با نرخ آزاد چه هزینه‌ای دارد؟

یکی از مشکلات کاربران تلفن همراه که بار مالی زیادی به آنها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، در حالی که کابران می‌توانند با استفاده از کدهای دستوری، اینترنت آزاد را غیرفعال کنند.
به‌گزارش ایسنا، تعرفه بالای اینترنت آزاد در مقایسه با بسته‌های اینترنتی، کاربران را به غیرفعال کردن اینترنت آزاد تشویق می‌کند تا بتوانند از دریافت قبوض بالای ناخواسته جلوگیری کنند. سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه با توجه به تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال است. این یعنی در سیم‌کارت دائمی، هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۴۲هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری، هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه می‌شود که هزینه‌های بالایی در مقایسه با بسته‌های اینترنتی محسوب می‌شود. بر این اساس درحال حاضر بیشتر افراد از دیتای موبایل و خصوصاً بسته‌های ارائه‌شده توسط اپراتورها استفاده می‌کنند. با وجوداین، با تمام شدن بسته‌های اینترنتی، تعرفه آزاد اپراتورها فعال می‌شود.
گفتنی است به‌دلیل شکایت‌های متوالی کاربران از اپراتورهای تلفن همراه، رگولاتوری امکانی را فراهم کرده است تا مشترکان اپراتورها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند. نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد پس از اتمام بسته اینترنت، برای مشترکان همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و برای مشترکان ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7818/11/596639/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها