اخبـــــار


احتمال تغییر نحوه اجرای طرح ترافیک تهران برای ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به‌دنبال آن هستیم که مدل اجرای طرح ترافیک تغییر کند، گفت: مدل اجرای طرح باید مبتنی بر هوشمندسازی، تقویت عدالت محوری و همین‌طور با توجه به موضوعات زیست محیطی باشد که ما در شورای شهر به این مسائل توجه می‌کنیم. اما در مورد محدوده، ساعت اجرای طرح، تعداد و نوع خودرو باید شورای ترافیک تصمیم‌گیری کند.
جعفر تشکری هاشمی به ایسنا گفت: شاهد بی‌نظمی در محدوده طرح ترافیک هستیم و ورودهای غیرمجاز افزایش یافته و همان‌طور که می‌بینید موضوع آلودگی هوا در این طرح یا دیده نشده و یا کم اثر بوده است و از جمله مسائلی که ما را وادار به تغییر در نحوه مدیریت محدوده طرح ترافیک می‌کند؛ اینگونه مسائل است. به گونه‌ای که به یاد دارید ما طرحی به‌نام «ال‌ای زد» یا محدوده هوای پاک داشتیم که قرار بود در چهارچوب طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد به موضوع خودروهای آلوده کننده هوا توجه کند و در آن طرح مسائل زیست محیطی مد نظر قرار داشت؛ اما متأسفانه در طرح ترافیک فعلی به طور محسوسی موضوعات زیست محیطی کم رنگ و کم اثر شده است.
او درباره اینکه چه زمانی طرح ترافیک جدید اجرایی می‌شود؟ گفت: طبق رویه گذشته شهرداری تهران باید لایحه پیشنهادی خود را قبل از پایان سال به شورا بیاورد و اگر طرحی که می‌آورند نقطه نظرات شورا نیز در آن پیش‌بینی شده باشد حتماً از آن حمایت می‌کنیم اما اگر نقطه نظرات ما در آن نباشد طبیعی است که اصلاحات لازم را در شورای شهر انجام می‌دهیم تا وضعیت ترافیک تهران بهبود یابد. تشکری هاشمی درباره نحوه قیمت‌گذاری گفت: نگاهمان در قیمت‌گذاری طرح ترافیک این‌گونه است که جذابیتی برای ورود افراد به محدوده ایجاد نکند و کسانی که عارضه‌ای را به شهر تحمیل می‌کنند بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کنند. اما در نرخ‌گذاری حتماً به عدالت اجتماعی توجه می‌شود.

ثبت بیش از ۲۸۷ هزار تولد در پاییز امسال

بر پایه آمار ثبت احوال کشور، در پاییز سال ۱۴۰۰ یعنی ظرف مدت سه ماه ۲۸۷ هزارو ۱۷۳ ولادت در کشور به ثبت رسیده است.
به گزارش ایسنا، بر پایه ولادت‌های ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور در پاییز سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۲۸۷ هزار و ۱۷۳ ولادت در کشور به ثبت رسیده است که از این میزان آقایان ۱۴۷ هزار و ۶۴۵ ولادت و بانوان ۱۳۹ هزار و ۵۲۸ ولادت را به خود اختصاص داده‌اند.
از مجموع ولادت‌های ثبت شده در پاییز سال‌جاری در کشور به ترتیب استان تهران با ۳۷ هزار و ۱۱۶ نفر، استان خراسان رضوی با ۲۷ هزار و ۲۹۱ نفر و استان خوزستان با ۲۴ هزار و ۴۱۴ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در پاییز سال‌جاری قرار گرفته‌اند. استان‌های سمنان با یک‌هزار و ۷۷۲ نفر، ایلام با یک‌هزار و ۹۹۲ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۲ هزار و ۵۸۶ نفر به ترتیب در کل ولادت‌های پاییز سال‌جاری رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در استان تهران از میان کل ۳۷ هزارو ۱۱۶ ولادت ثبت شده، ۱۹ هزار و ۱۹۹ نفر مرد و ۱۷ هزار و ۹۱۷ نفر زن در ولادت‌ها به ثبت رسیده است. در استان سمنان نیز از میان کل یک‌هزار و ۷۷۲ ولادت ثبت شده ۹۴۴ نفر مرد و ۸۲۸ نفر زن در ولادت‌های این استان به ثبت رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7818/25/596689/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها