درخواست‌ها برای تعویق المپیک زمستانی 2022 و مقاومت IOC

باخ: پکن برای ما آغاز شده است


رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) درباره سرنوشت بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن بیانیه‌ای صادر کرد. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ما هر کاری انجام خواهیم داد تا رؤیاهای ورزشکاران محقق شود، اما برای این منظور، باید قوانین ایمنی ایجاد شده در بازی‌ها به سبک زندگی ورزشکاران تبدیل شود.»
پیش از این کمیته المپیک سوئیس از کمیته بین‌المللی المپیک خواسته بود به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بین ورزشکاران، گزینه تعویق بازی‌های المپیک زمستانی 2022 را بررسی کند. کشور سوئیس ابراز نگرانی کرد که بسیاری از ورزشکاران قرنطینه شده‌اند. به همین دلیل از شرایط آمادگی دور شده و شانس کسب مدال را از دست داده‌اند. با وجود این بعید به نظر می‌رسد که IOC با این خواسته موافقت کند و برنامه‌ای برای به تعویق انداختن بازی‌ها داشته باشد.
بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 با حضور ورزشکاران و مقامات کشور‌های مختلف از اواسط ماه آینده در سه منطقه چین برگزار می‌شود. برگزاری این رقابت‌ها با واکنش بسیاری از کشورها از جمله امریکا مواجه بوده است که خواستار تحریم این رقابت‌ها دست کم در سطح مدیران و مقامات سیاسی شده‌اند. اما توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بار دیگر تأکید کرد که برنامه‌های المپک زمستانی پکن طبق روال معمول به پیش می‌رود. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک برای مشورت، تماس‌هایی با نمایندگان ورزشکاران، کمیته‌های المپیک کشورها و سازمان‌دهندگان بازی‌های پکن و دیگران برقرار کرد.
این گفت‌و‌گوها پس از آن صورت می‌گیرند که تعداد مبتلایان به کرونا در بسیاری از کشورها از جمله چین افزایش یافته است. کمیته بین‌المللی المپیک به نقل از باخ اعلام کرد که «پکن اکنون برای همگی ما آغاز می‌شود.» او افزود که «ما باید برای تضمین اینکه رؤیاهای المپیکی ورزشکاران تنها چند روز پیش از عزیمت بر باد نروند، از هیچ کاری دریغ نکنیم.» طبق برنامه قرار است المپیک پکن طی 17 روز از 15 بهمن تا اول اسفند برگزار می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7818/23/596710/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها