علت موفقیت استقلال دوری از حاشیه‌هاست


حامد جیرودی/ مائیس میناسیان یکی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران در دهه 50 است که  سابقه بازی در آرارات، پاس و استقلال را در کارنامه‌اش دارد. میناسیان که متولد 11 دی 1329 در تهران است، برخلاف بسیاری از بزرگان ارامنه فوتبال که درخشش خود را از آرارات آغاز کردند، در پاس مطرح شد و بعد از 3 سال درخشش در این تیم، در سال 56 به تیم فوتبال تاج سابق رفت ولی بعد از مدتی از این تیم جدا شد و دوباره به پاس برگشت و در ادامه به درخواست حسن حبیبی که هدایت آرارات را برعهده داشت، به این تیم پیوست و تا نزدیکی 40 سالگی برای آرارات بازی کرد. او در گفت‌وگویی که با خبرنگار «ایران» داشت، با تبریک سال نوی میلادی و کریسمس به هموطنان ارامنه کشورمان، درباره وضعیت این روزها گفت: «من علاقه شدیدی به ورزش دارم برای همین گاهی به کوهنوردی می‌‌روم. اما حدود 2 ماه پیش آرتروزم شدید شد و برای همین پایم را جراحی کردم و مدتی است که دوران نقاهت را پشت سر می‌‌گذارم تا بهتر شوم.»
او در پاسخ به اینکه آیا اخبار فوتبال را دنبال می‌‌کند یا نه چنین نظر داد: «بله، کم و بیش مسابقات را دنبال می‌‌کنم. بخصوص تیم ملی که خوشبختانه در شرایط خوبی قرار دارد و در آستانه صعود به جام جهانی است. البته ملی‌پوشان همه باتجربه هستند و در سطح بین‌المللی بازی می‌‌کنند اما باید توجه داشته باشند تا حاشیه‌هایی که گاهی منتشر می‌‌شود، به سراغ‌شان نیاید. ما لژیونرهای بسیار خوبی داریم که می‌‌توانند بسیار به تیم ملی کمک کنند و صعود آسانی را به جام جهانی 2022 قطر رقم بزنند.»
میناسیان درباره تفاوت فوتبال حالا با دور‌ه‌ای که خودش بازی می‌‌کرد، یادآور شد: «فوتبال نسبت به زمانی که ما بازی می‌‌کردیم خیلی فرق کرده است ولی به نظر خودم بازی‌ها در گذشته بهتر و جذاب‌تر بود. سرعت و کیفیت بهتر و بیشتری داشت و بازیکنان هم قدرت بدنی بالاتری داشتند.»
این بازیکن سابق استقلال درباره وضعیت آبی‌پوشان عنوان کرد: «من در این باره هم باید دوباره به حاشیه‌هایی اشاره کنم که به تیم‌ها آسیب می‌‌زند. البته با آمدن سردار آجورلو به استقلال، حاشیه‌های این تیم هم کمتر شده و برای همین تیم توانسته موفق باشد و به صدر برسد.»
میناسیان درباره آرارات هم توضیح داد: «متاسفانه باشگاه آرارات در حال حاضر تیم فوتبال ندارد. من چهار پنج سال پیش به عضویت هیأت مدیره این باشگاه درآمدم و تیم فوتبال‌مان هم شرایط خوبی در آسیا ویژن پیدا کرده بود ولی موضوعی که درباره آرارات وجود دارد این است که طبق اساسنامه این باشگاه، هیأت مدیره باید هر دو سال یک بار تغییر کند و اگر رئیس هیأت مدیره‌ای هم باشد، بعد 4 سال می‌‌رود. همین تغییرات باعث می‌‌شود که اگر موفقیتی هم به وجود می‌‌آید، متوقف شود. زمانی که من بازی می‌‌کردم، تیم فوتبال هیأت مدیره جدایی داشت که باعث موفقیت آرارات شده بود و کارهای مثبتی انجام شد ولی باز هم دوباره شرایط تغییر کرد و امیدوارم آرارات دوباره به روزهای خوبش بازگردد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7818/23/596711/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها