دوئل ثوری و حسینی در رینگ انتخابات بوکس

چه کسی ناک‌اوت می‌شود؟


انتخابات فدراسیون بوکس  امروز بین حسین ثوری و روح‌الله حسینی 2 نامزد نهایی ریاست فدراسیون برگزار می‌‌شود. طلسم‌شکنی مدال جهانی توسط دانیال شه‌بخش در مسابقات جهانی صربستان از مهم‌ترین اتفاقات دوران ریاست حسین ثوری بود و  او حالا به دنبال این است که با ناک‌اوت حسینی 4 سال دیگر در سمتش ابقا شود. از سوی دیگر حسینی  تلاش می‌‌کند با پایان دادن به ریاست ثوری خود بر کرسی این فدراسیون تکیه زند.
در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» ثوری درباره انتخابات امروز می‌‌گوید: «من کارنامه‌ای
4 ساله داشته و حالا برنامه‌ریزی‌ای برای 4 سال بعد دارم. فکر می‌‌کنم موفقیت‌هایی که در این 4 سال با ریاست من به دست آمده بتواند اعضای مجمع را برای اطمینانی دوباره به من متقاعد کند.»
رئیس سابق فدراسیون بوکس معتقد است حواشی به وجود آمده درباره مجوز باشگاه‌های حرفه‌ای قبل از انتخابات، طبیعی است:«در همه انتخابات حواشی وجود دارد که کاملاً طبیعی است. در رابطه با مجوز باشگاه‌های حرفه‌ای باید بگویم که اتفاق خاصی نیفتاده و آنها اقدام کرده و مجوز را گرفتند اما براساس رویکرد وزارت ورزش باشگاه‌هایی که در زمان حضور در لیگ مجوز داشتند، می‌‌توانند در انتخابات فردا حضور داشته باشند و حالا طبق این موضوع این باشگاه‌ها فردا نمی‌توانند در مجمع مشارکتی داشته باشند.» او به عنوان حرف آخر می‌‌گوید: «اطمینان دارم که اهالی بوکس بیدارند و بوکس را قبل از حضور من به یاد داشته و می‌‌دانند که قبل از من چه انحصارطلبی‌هایی وجود داشته و چه کسانی به فدراسیون رفت و آمد می‌‌کردند. همگی به خاطر دارند که شهرستانی‌ها و استان‌های مختلف در این دوره چگونه رشد کرده و ترکیب مجموعه فدراسیون، مربیان، داوران و ملی‌پوشان ما چگونه به وسعت ایران شکل گرفتند.» اما روح‌الله حسینی رقیب ثوری برای ریاست فدراسیون امیدوار است: «قطعاً و باتوجه به شناخت کافی هیأت‌های استانی و خانواده بوکس به انتخابات امروز امیدوارم.»
او در واکنش به اینکه ریاست دوره قبل فدراسیون را به خاطر تأکید وزارت ورزش بر انتخاب مدیری از اهل تسنن از دست داده می‌‌گوید: «ترجیح می‌‌دهم فعلاً در این باره صحبتی نکنم و آن را به بعد موکول کنم.»
حسینی در آخرین حرفش با خانواده بوکس می‌‌گوید: «حرفم این است که اعضای مجمع به فکر آینده بوکس باشند. ما عقب بودیم و دراین 4 سال، 10 سال به عقب برگشتیم. ما هیچ زیرساختی نداشته و تنها فدراسیونی هستیم که خوابگاه نداریم که این برای یک فدراسیون المپیکی واقعاً بد است. ما مستأجران بی پول هستیم و سقفی برای ملی‌پوشان‌مان نداریم. خواهشم از اهالی بوکس این است که به فکر آینده جوانان این رشته باشند. چون بوکسورهای ما توانایی مدال‌آوری در المپیک و بازی‌های آسیایی را دارند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7818/24/596716/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها