رئیس بنیاد شهید بر سر مزار جانباختگان هواپیمای اوکراینی:

از میان ۱۳۳ خانواده شناسایی شده، ۷۳ پرونده شهید تشکیل شده است


مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا و گرامیداشت دومین سالگرد شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی صبح روز جمعه ۱۶ دی ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد شهید در صورت تمایل خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی آمادگی ارائه خدمات به آنان را دارد، گفت: از میان ۱۳۳ خانواده شناسایی شده در ایران تاکنون ۷۳ پرونده شهید تشکیل شده است. به گزارش ایرنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران، ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال حاضر با سایر خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که در داخل کشور هستند در حال مذاکره است. وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های قربانیان این حادثه در خارج از کشور هستند، اضافه کرد: بنیاد شهید این آمادگی را دارد که در صورت موافقت خانواده این افراد برای آنان نیز پرونده شهید تشکیل و خدمات ارائه دهد. قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: براساس حکم دولت، قربانیان این حادثه شهید محسوب می‌شوند و خانواده‌های آنان می‌توانند از خدمات بنیاد شهید استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه امروز آمده‌ایم تا پیام تسلیت سران سه قوه به ویژه رئیس جمهور را به گوش خانواده‌های داغدار برسانیم، افزود: مزار سایر قربانیان این حادثه تلخ در ۱۴ استان کشور پراکنده  است که مسئولان براساس برنامه به تمام این گلزارها خواهند رفت.
دیروز همچنین آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت تهران هم در فراز دوم نماز سیاسی عبادی جمعه، با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان هواپیمای اوکراینی، گفت: یاد این دانشجویان را که از دانشگاه‌های مهم تهران بودند، ۱۶ نفر از دانشگاه شریف تعدادی از دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران گرامی می‌داریم و این داغ عظیم داغ مضاعفی بود که خانواده‌هایشان دشمنان را مأیوس کردند و خداوند این شهیدان را با شهید سلیمانی و سیدالشهدا امام حسین(ع) محشور کند.
در همین راستا، وزارت امور خارجه کشورمان هم به مناسبت دومین سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستانی نظامی تهران وفق وظایف ذاتی و قانونی خود، تحقیقات کیفری لازم را با دقت و با تأکید بر تحقق عدالت انجام داده است. در این بیانیه تأکید شده:‌ جمهوری اسلامی ایران به رغم اقدامات خلاف قانون برخی کشورهای خاص که در حال تلاش برای سوء‌استفاده از این واقعه دردناک و آلام بازماندگان در راستای اغراض سیاسی خود هستند، بار دیگر تأکید می‌کند همچنان آمادگی دارد تا با هر یک از کشورهای مرتبط به صورت دوجانبه درخصوص اقدامات صورت گرفته براساس حُسن‌نیت، احترام به حاکمیت کشورها و قوانین داخلی و تعهدات بین‌المللی دولت‌ها، براساس دستور کار موافقت شده، مذاکره کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7818/2/596735/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها