مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در دمشق

بشار اسد: دشمنان از تکثیر الگوی شهید سلیمانی در منطقه و جهان هراسانند


دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت، با حضور شخصیت‌های سیاسی و رهبران سوریه و حشد الشعبی و برخی از خانواده‌‎های شهدا در سفارت ایران در دمشق برگزار شد. به گزارش العالم، مراسم یادبودی که در دمشق به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس برگزار شد با قرائت پیام بشار اسد رئیس ‌جمهور سوریه توسط «بثینه شعبان» مشاور ویژه ریاست‌ جمهوری آغاز شد. رئیس جمهور سوریه در این پیام تأکید کرد که این شهید، بذر فداکاری و جانفشانی برای وطن و بشریت را کاشت و گفت: «شهید قاسم سلیمانی در جریان هر مأموریتی، برای نابودی پایه‌های راهبرد امریکا که تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی است، تلاش کرد.» وی با بیان اینکه شهید سلیمانی خطری برای منافع واشنگتن و همپیمانانش در منطقه بود، گفت: «شهید سلیمانی به آنچه می‌گفت، عمل می‌کرد.»
اسد با تأکید بر اینکه دشمنان از خطر شهید سلیمانی نسبت به طرح‌های مجرمانه خود آگاه شدند، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی و [ابومهدی المهندس] سنگ‌بنای مقابله با دشمنان بودند.» رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه دشمنان از گسترش الگوی شهید سلیمانی در منطقه و جهان هراس داشتند، تأکید کرد در جهانی‌شدن اخلاقی و آزادیخواهانه‌ای که شهید سلیمانی مژده آن را می‌داد، نمی‌توان کسی را خرید. وی با تأکید بر اینکه امریکا جنایتی را مرتکب شد که بیانگر ترس این کشور از گسترش الگوی شهید سلیمانی بود، گفت: «باید به شیوه سلیمانی، وفادار بمانیم و برای افزایش همکاری بین سوریه و ایران تلاش کنیم.» اسد با بیان اینکه دشمنان از خطر ارتباط حیاتی بین سوریه و عراق برای لغو محاصره ظالمانه از ملت‌های این دو کشور، اطلاع داشتند، تصریح کرد: «سوریه با شجاعت ارتش و حمایت همپیمانان خود، پیروز شد تا از تصمیم مستقل خود حمایت کند.»
شهید سلیمانی به مکتب تبدیل شده است
در همین ارتباط، مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در این مراسم طی یک سخنرانی گفت: «شهید سلیمانی از یک فرد، به یک مکتب تبدیل شده است.» سبحانی تأکید کرد: «شهید سلیمانی با اخلاق، اعتقاد، نبوغ و صیقل دادن ذات خود، توانست مایه افتخار ایران و منطقه باشد... پس از بیست سال از تلاش و جانفشانی شهید، هژمونی امریکا در جهان، هیچ رنگی ندارد. وی با بیان اینکه بیشتر طرح‌های امریکا در غرب آسیا، شکست خورده است، خاطرنشان کرد: «بی‌شک، ایران، علت اصلی شکست طرح‌های امریکاست... شهید سلیمانی نیز، در تغییر معادله قدرت به سود ملت‌های منطقه، نقش اصلی را داشت.»
همچنین بثینه شعبان معاون رئیس جمهور سوریه نیز اظهار داشت: شهید سلیمانی برای نهادینه‌کردن روحیه فداکاری و ازخودگذشتگی برای وطن و بشریت تلاش کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7818/3/596741/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها