بی‌نیازی صنعت پتروشیمی به واردات


دومین همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت با رونمایی از سه محصول کاتالیست ایران‌ساخت برگزار شد. هم اکنون صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می‌توانند بدون نیاز به واردات این محصول به مسیر خود ادامه دهند.
به گزارش «ایران»، در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران و فعالان فناور صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد، دستاوردهای ایران‌ساخت و فناوری‌های بومی این حوزه معرفی شدند. بر این اساس، نسل جدید کاتالیست‌های سنتز متانول، پری ریفرمینگ، فرمالدهید تولیدشده توسط شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو، به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تحویل داده می‌شود.
شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو ضمن تأمین نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور، با صادرات این محصول راهبردی زمینه ارزآوری، اشتغال و خلق ارزش افزوده، فراهم کرده و توانسته ایران را به‌عنوان یکی از معدود کشورهای توانمند این حوزه به جهان معرفی کند.
هومن کریمی وثیق، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: با تلاش در مسیر توسعه فناوری‌های کاتالیست، سعی بر این داریم که کشور را در مسیر توسعه فناوری‌های این حوزه پیش ببریم و جزو پیشگامان تولید کاتالیست جهان باشیم. وی از اشتغال ۵۵۰ نیروی انسانی و ۴۰ دانشمند فعال و متخصص در شرکت نفت و گاز سرو خبر داد. وحید محمودی مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان هم گفت: ایران همواره دغدغه توسعه یافتگی داشته است و تلاش کرده‌ایم صاحب صنعت شویم. شرکت نفت و گاز سرو کاتالیست‌ها را به‌عنوان یکی از محصولات مهم و مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تولید کرده و هلدینگ نفت و گاز پارسیان در این همراهی پیشگام بوده است. اولین بارگذاری کاتالیست در این مجموعه، نتیجه بخش بود.
محمدرضا سلیمان‌زاده، مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هم در این همایش، تولید مستمر را یکی از اصول این شرکت دانست و گفت: به طور کلی در سال ۹۹ حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت داخل بوده که این روند با تفاهمنامه‌ای که برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، به تولید محصولات ساخت داخل منجر شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7824/11/597556/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها