اخبــــار


وزیر نفت: روزانه ۸۰۰ هزار بشکه نفت در هرمزگان پالایش می‌شود

جواد اوجی، وزیر نفت شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، وضعیت فعلی استان هرمزگان در حوزه صنعت نفت و گاز را مناسبت دانست و  افزود: روزانه نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه نفت در هرمزگان پالایش می‌شود. همچنین این استان  ۳۹ میدان نفتی و گازی دارد که تولید روزانه نفت از این استان ۱۵۰ هزار بشکه و گاز ۱۷ میلیون مترمکعب است.
وی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به قشم سفر کرده بود، بیان داشت: تا پایان دولت سیزدهم افزون بر ۲ میلیارد دلار در حوزه نفتی و پالایشگاهی در استان هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌شود و تمام سعی‌مان بر این است که در زمینه توسعه میدان‌های نفتی و گازی هرمزگان و خط لوله میدان گازی کیش ۲۸ میلیون مترمکعب گاز را در پالایشگاه‌های پارس جنوبی پالایش کنیم. وزیر نفت همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای گازرسانی به هرمزگان اختصاص یافته است، قول داد: تا پایان سال ۱۴۰۱ افزون بر ۳۱ روستا در این استان گازرسانی شود و ۹۱ روستا نیز روند گازرسانی آنها آغاز شود تا وضعیت این منطقه تا پایان دولت سیزدهم به حالت استاندارد برسد.

رشد ۸۷ درصدی فروش اموال تملیکی در استان هرمزگان

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در توئیتی از رشد ۸۷ درصدی فروش اموال تملیکی در استان هرمزگان خبر داد.
به گزارش ایرنا، خاندوزی در این توئیت نوشت: در بازدید از مهم‌ترین استان تجاری و بزرگترین مرکز کالای متروکه، خوشبختانه در وضع انبارهای اموال تملیکی هرمزگان نسبت به ۳ماه قبل که تحول را شروع کردیم پیشرفت چشمگیری رخ داده است. وی افزود: فروش اموال نیز ۸۷ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل شد و با ادامه حراج الکترونیک، بیشتر هم خواهد شد و بدون فساد.

وزیر راه و شهرسازی: فرصت‌های اقتصادی مغفول مانده با سوریه احیا خواهد شد

«رستم قاسمی»، وزیر راه و شهرسازی در پیامی توئیتری نوشت: تفاهم‌های اقتصادی و عمرانی انجام شده در این سفر با رئیس‌جمهور محترم سوریه، بسیاری از فرصت‌های مغفول مانده را برای فعالان اقتصادی و عمرانی احیا خواهد کرد که می‌توانست برای جوانان ما اشتغال و برای سرمایه‌گذاران ایرانی ارزش افزوده بسیاری به‌دنبال داشته باشد.
به گزارش ایرنا، رستم قاسمی که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را بر عهده دارد در سفر سه روزه خود به دمشق، علاوه بر دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، با نخست‌وزیر و وزیران امور خارجه، اقتصاد، حمل و نقل، کار و مسکن و نیز رئیس بانک مرکزی سوریه دیدار و گفت‌وگو دارد.
گفت‌وگوهای ایران و سوریه در این سفر در حوزه‌های متعدد از جمله صنعتی، ساختمان و تأسیسات زیرساختی انجام گرفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7824/8/597584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها