اخبــــار


میانگین سن والدین «متولدین 1400» در گروه سنی دهه 60

بیشترین فراوانی ولادت‌ها در سال ۱۳۹۹ متعلق به مادران ۳۰ ساله و بیشترین فراوانی ولادت‌ها مربوط به پدران ۳۴ ساله بوده است. به گزارش ایسنا، برپایه‌ اطلاعات سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ ثبت احوال کشور، در سال گذشته یک میلیون و ۱۱۴ هزارو ۱۲۸ ولادت در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شد که یک میلیون و ۸۶ هزارو ۵۶۶ مورد آن در همان سال رخ داد یعنی سال ۱۳۹۹ به ثبت رسیده است. بیشترین فراوانی ولادت‌ها در سال گذشته با فراوانی ۶۴هزارو ۸۷۸ نوزاد زنده متولد شده متعلق به مادران ۳۰ ساله و بیشترین فراوانی ولادت‌ها با فراوانی ۷۲ هزارو ۶۲۶ نوزاد زنده متولد شده متعلق به پدران ۳۴ ساله بوده است.
این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ بیشترین فراوانی ولادت‌ها مربوط به مادران ۲۹ ساله و پدران ۳۳ ساله بوده است. میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده سال گذشته نیز ۲۹ سال و ۲ماه و میانگین سن پدران در ولادت‌های ثبت شده ۳۳ سال و ۷ماه بوده است همچنین سهم پدران و مادران جوان یعنی ۱۸ تا ۳۵ ساله از کل ولادت‌های جاری ثبت شده بدون توجه به مرتبه تولد فرزند به ترتیب ۶۵.۳ و ۸۱.۸ درصد بوده است.

جبران تمام خسارت سیل به مددجویان سیلزده کمیته‌امداد

درپی وقوع سیل اخیر در استان‌های جنوبی کشور و وارد آمدن خسارت‌های سنگین به برخی از هموطنان، بنیاد مستضعفان تمامی خسارت‌های وارده به احشام و لوازم خانگی مددجویان سیلزده تحت پوشش کمیته امداد در چهار استان جنوبی را عهده‌دار شد. به گزارش ایسنا، با دستور سید پرویز فتاح - رئیس بنیاد مستضعفان- تمام خسارت وارده به بیش از 7 هزار و 300 خانواده مددجوی کمیته امداد در چهار استان سیلزده «سیستان و بلوچستان»، «فارس»، «هرمزگان» و «کرمان» با اختصاص اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان جبران می‌شود. با توجه به مکاتبات صورت گرفته میان رؤسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد، خسارت سیل همچون خسارت به «دام‌های سبک و سنگین، تلویزیون، یخچال، فرش، آبگرمکن، بخاری، کولرگازی، اجاق گاز، لباسشویی، پتو و سایر لوازم ضروری» توسط بنیاد مستضعفان جبران می‌شود. به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این کمک‌ها در حالی است که پیش از این نیز بنیاد برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به لوازم خانگی هموطنان آسیب‌دیده در این استان‌ها، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را از طریق استانداری‌ها اختصاص داده و تأمین رایگان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیلزده را نیز عهده‌دار شده بود.

احتمال افزایش پروازهای زیارتی به سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: احتمال افزایش ایستگاه‌های پروازی برای متقاضیان سفر زیارتی به سوریه وجود دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، «علی رضا رشیدیان» که در قالب عضوی از هیأت بلندپایه اقتصادی و سیاسی به ریاست وزیر راه و شهرسازی عازم سوریه شده است، اظهار داشت: در این ملاقات‌ها که همراه وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه با مقامات سوری داشتیم موضوع اعزام زائران و مسأله سفرهای زیارتی نیز پیگیری شد. رئیس سازمان حج و زیارت ادامه‌داد: در دیدار با نخست‌وزیر سوریه، درخصوص توسعه سفرهای زیارتی که خواست مردم ایران است و بنا داریم اعزام زائران را از استان‌های مختلف توسعه دهیم، گفت‌و‌گو و قرار شد در این زمینه برای زیارت همراه با سهولت، عزت و کرامت زائران ایرانی دستورات لازم به وزارت سیاحه داده و مساعدت‌های لازم انجام شود. در این نشست موضوع افزایش اعزام از پنج تا ۶ استان کشورمان مطرح شد، ضمن آن‌که پنج شرکت دیگر علاوه بر ماهان هم متقاضی انجام پروازها به سوریه هستند که در این زمینه نیز قول همکاری‌های لازم داده شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7824/29/597650/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها