برای ایران آینده



ایران آینده عنوان مجله ویژه نامه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار است که بتازگی منتشر شده است. این ویژه نامه به همت محمد احسان‌پور صفا، پوریا عصار و سید محمد هاشمی که از اعضای شورای سردبیری هستند، منتشر شده است. در این ویژه نامه تصویر پیشرفت‌های گذشته، نقشه جهش‌های آینده به قلم محمد احسان پورصفا و نیز بررسی کارکرد هنر و رسانه در آینده‌سازی به قلم پوریا عصار را می‌خوانیم. این مقاله برداشتی از کتاب «ایران آینده به سوی الگویی مردم شناختی برای ابرقدرتی ایران» نوشته دکتر ابراهیم فیاض است.
همچنین دکتر علی احمدی پژوهشگر جغرافیای فرهنگی نیز یادداشتی با عنوان ظرفیت‌های بومی، مسیر رسیدن به تمدن اسلامی نوشته که به توان‌های بومی برای شکوفایی و بازیابی تمدن اسلامی ایرانی نگاه داشته است.
خیال، شاه کلید سینمای تمدن ساز نیز عنوان گزارشی از سخنرانی استاد «حسن رحیم‌پور ازغدی» در سینما فلسطین است که در حاشیه اکران‌های دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار صحبت شده است.
گزارشی از کارگاه «سوژه‌های روایت پیشرفت» با حضور مجتبی قافله باشی و پژمان عرب که از سلسله نشست‌های تخصصی دوازدهمین جشنواره عمار برگزار شد و نیز گفت‌و‌گو با مسعود ملکی عضو انجمن این روایت، سرفصل‌هایی است که در این ویژه نامه می‌بینید.
لازم به ذکر است عناوین حق محوری به جای سرمایه محوری، مکتبی رؤیایی به‌نام جهاد سازندگی، باید به سوی مردم رفت، استقلال صنعتی در پرتو فرصت آفرینی برای نخبگان، جهانی پر از انسان گرسنه، مسجدی خواهم ساخت و اعتکاف نتفلیکس در مسجد جوادالائمه(ع) از جمله مطالب ویژه‌نامه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7824/32/597663/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها