هنرمندان در فضای مجازی


تنها 64 روز به پایان سال 1400 مانده است و به همین دلیل جای تعجبی ندارد که صف اکران فیلم‌ها شلوغ باشد. موضوعی که می‌توان از صفحه هنرمندان سینمایی در فضای مجازی به آن پی برد.

تولدت مبارک آقای کارگردان
22 دی ماه تولد علی رفیعی کارگردان سینما و تئاتر بود. این کارگردان صاحب سبک که طراحی صحنه‌های کارهای خودش را برعهده دارد، شاگردان زیادی تربیت کرده است که این روزها از فعالان تئاتری هستند. ستاره اسکندی، حمید پورآذری، بانیپال الخاص، حبیب رضایی، علی اصغر دشتی در صفحه خود تولد او را تبریک گفتند.

چهره ها
بهرام افشاری در صفحه خود خبر داده است که همزمان با رونمایی از دومین تیزر ‌فیلم «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی با استقبال مخاطبان، به فروش یک میلیاردی رسید. او در ادامه نوشت: «اکران این فیلم سینمایی روایتی ناگفته از ماجرایی ملتهب از خشونت و عشق را در زیر پوست شهر به تصویر می‌کشد.»
محسن تنابنده بازیگر هم در صفحه خود پوستر فیلم «عنکبوت»‌ به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد را منتشر کرده است و خبر اکران این فیلم را از 23 بهمن ماه داده است: «باتوجه به اینکه «عنکبوت» فیلمی در ژانر جنایی است و کمتر فیلمی در این ژانر در سینمای ایران ساخته و اکران می‌شود، پیش‌بینی می‌شود اکران موفقی را پشت سر بگذارد. فیلم قبلی ابراهیم ایرج ‌زاد با نام «تابستان داغ» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رکورددار نامزدی بود.»
محمدرضا سرشار برای نسلی یادآور قصه‌های روز جمعه است. این نویسنده این روزها در صفحه بزم اسرار که صفحه‌ای مربوط به متن‌خوانی حکایات ادبیات پارسی است حکایت‌هایی از گلستان سعدی را می‌خواند. حکایت‌هایی که درباره تأثیر تربیت است.

دیگه چه خبر
اجرای نمایش «وُیتسک» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه در سالن اصلی پردیس تئاتر شهرزاد شروع شده است. این نمایش که با  اقتباسی از متن گئورگ بوشنر نوشته شده است، درباره سرباز فقیری است که تنها وظیفه‌ او تراشیدن ریش سروان و تنها دارایی او همسرش ماری است. ماری در انتها وُیتسِک را رها می‌کند و این، شروعِ یک پایان است.  این خبر را کوروش شاهونه در صفحه خود داده است. او به همراه سجاد افشاریان یکی از تهیه‌کنندگان نمایش است.

مدرسه مشق در صفحه خود عکسی از جلال ستاری اسطوره‌‌شناس منتشر کرده است. در این صفحه بخشی از یادداشت این پژوهشگر درباره کتاب «هزار و یکشب» ‌آمده است: «هزار و یکشب به صورتی که فعلاً در دست است، تألیف یک تن و یک قوم و ملت نیست. این کتاب طی قرن‌های متوالی در تمام عالم گردش کرده و در این گردش طولانی و پایان‌ناپذیر خویش بر گردِ ربع مسکون، بسیار عجایب و نوادر دیده و از آن توشه‌ها اندوخته و هر قوم و قبیله‌ای به تناسب ذوق خویش چیزی بدان افزوده و گاه کتابی مستقل و داستانی دراز یک‌باره در آن درج شده و در مدتی نسبتاً دراز بدین کمال رسیده است.»

پیشنهاد روز
اگر دوست دارید که صدای دوبلورهای قدیمی را با تصویرشان بشنوید، بد نیست به صفحه جواد پزشکیان سر بزنید. این مدیر دوبلاژ قدیمی در صفحه خود برخی از کارهای خودش را منتشر می‌کند. گوینده نقش‌های اولیور هاردی، اسکروج در انیمیشن «سرود کریسمس میکی‌‌ها»، سر هیس در انیمیشن «رابین هود» عکس‌های جدید و قدیمی همکاران خودش را نیز منتشر می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7824/32/597666/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها