ایربگ هم انواع دارد


سحر فتحی
بعد از تصادف زنجیره‌ای بهبهان و باز نشدن ایربگ ۵۹ خودرو بر آن شدیم تا انواع ایربگ را به منظور تدقیق و تأمل در اینجا معرفی کنیم.

ایربگ هوشمند:
 اولین ویژگی که در رابطه با ایربگ هوشمند به ذهن متبادر می‌شود این است که هوش بالایی دارد یعنی با کوچک‌ترین ضربه به ماشین حسگرهای آن فعال شده و هشدارهای لازم را به دستگاه کنترل مرکزی ارسال می‌کند. آنقدر هوشمند است لامصب! البته این نوع از ایربگ تا به امروز روی هیچ ماشینی نصب نشده است.

 ایربگ ویژه:
 شاید فکر کنید این ایربگ را دوستان طبری به او هدیه داده باشند ولی این طور نیست. استفاده این نوع از ایربگ برای عموم مردم آزاد است اما ویژه سنگین وزن‌هاست. یعنی شما اگر با سرعت ۱۶۰ تا به یک خودرو بزنید و از شدت ضربه به پرواز درآیید و بعد از چند تا غلت زدن از گاردریل به پایین پرت شوید؛ اگر وزن مناسب نداشته باشید باز نمی‌شود!
 * نکته اخلاقی: قبل از خرید خودرو وزن خود را افزایش دهید.

 ایربگ معمولی:
 احتمالاً با شنیدن ایربگ معمولی یاد پراید بیفتید! اشکالی ندارد «ما معمولی‌ها مجبوریم از تنهایی لذت ببریم تا کسی از بازی دادنمون لذت نبره.» در کل این نوع از ایربگ بگیر و نگیر دارد خیلی روی آن حساب باز نکنید و با همان «بهترین بیمه دعای مادر است» به مسیر خود ادامه دهید.

 تزئینی:
 این نوع از ایربگ کارایی خاصی ندارد. صرفاً برای پُز دادن روی خودرو نصب می‌شود و شما می‌توانید هر جا نشستید بگویید خودرو ما ایربگ «هم» دارد. ولی در تصادفات روی آن حساب باز نکنید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7830/15/599441/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها