افزایش تحرک کودکان با یک کنسول بازی


میترا جلیلی/ این روزها بیشتر کودکان به‌دلیل اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، عملاً تحرک چندانی ندارند و بیشتر اوقات به گوشی، تبلت یا کامپیوتر خود چسبیده‌اند. این موضوع علاوه بر مشکلات سلامت، باعث گوشه‌گیری آنها می‌شود و کمتر رغبتی به یافتن دوستان جدید دارند. این موضوع مورد توجه یک شرکت نرم‌افزار آموزشی با نام Picoo قرار گرفته و برای حل مشکل، اقدام به تولید یک وسیله بازی فناورانه جدید به نام خود شرکت کرده است. این وسیله فناورانه بازی، هم تخیل کودکان را قوی‌تر می‌کند و هم آنها را به بیرون از محیط خانه می‌کشاند تا با جست و خیز و بازی، عملاً تناسب اندام آنها حفظ شود. Picoo یک کنسول بازی بدون صفحه نمایش است که امید می‌رود موفق شود بچه‌ها را به بیرون از خانه بکشاند. این کنسول هیچ شباهتی به کنسول‌های معمول ندارد و مشابه کنترلر پلی استیشن ساخته شده که با یک بند مچی و نور درخشان ارائه شده که در یک طرف پلاستیک شفاف قرار گرفته است. هیچ دکمه‌ای به جز کلید روشن/خاموش ندارد و درعوض از اسپیکر، شتاب سنج و امکان ویبره برای بازی استفاده می‌کند.
این سیستم برای استفاده، نیازی به اتصال آنلاین ندارد و تنها کافی است که بازیکنان هنگام تنظیم اولیه، یک اپلیکیشن تلفن همراه ویژه را دانلود کنند تا بتوانند از این وسیله بهترین بهره را بگیرند. همچنین باید گفت که دستگاه‌های Picoo از طریق شبکه‌های رادیویی با یکدیگر تعامل دارند و باتری این وسیله هم تا چهار ساعت دوام می‌آورد. هنگامی که شارژ این وسیله بازی تمام می‌شود باید برای پرشدن این شارژ، 4 ساعت به آن زمان داد تا مجدداً قابل استفاده شود.
اما بازی روی یک کنسول بدون صفحه یا دکمه واقعاً چگونه خواهد بود؟ مجموعه اولیه Picoo دارای پنج بازی مشابه قایم باشک، گرگم به هوا و... است که کودکان را به تحرک وامی دارد. برای شبیه‌سازی بازی‌ها از صدا، ارتعاش و کنترل حرکت استفاده می‌شود و می‌تواند کودکان را بسیار سرگرم کند. به‌عنوان مثال در یکی از بازی‌های تعریف شده در این وسیله بازی که باید به طور جمعی انجام شود، عملاً یکی از این دستگاه‌ها به رنگ قرمز درمی‌آید و این بدان معناست که این بازیکن، زامبی است و بقیه کودکان باید از دست وی فرار کنند. همچنین هرگاه کودکان هنگام فرار و جست و خیز بتوانند دو عدد از این دستگاه‌ها را به یکدیگر نزدیک کنند قدرت آنها بیشتر می‌شود و امتیاز می‌گیرند تا با زامبی بجنگند. Picoo مفهومی است که با توجه به تناسب اندام کودکان ساخته شده است و می‌تواند فراگیر باشد، زیرا می‌تواند سختی بازی را براساس سطح مهارت شناسایی شده بازیکن درجه‌بندی کند.
برای بازی‌های تیمی، Picoo به‌طور خودکار بازیکنان را با هم جفت می‌کند تا از دعوای احتمالی بین بچه‌ها برای یارگیری در بازی‌ها نیز جلوگیری شود. یک مجموعه استارتر Picoo ، 250 دلار قیمت دارد و شامل چهار کنترلر و پنج بازی است. بسته‌های آموزشی و حرفه‌ای با هدف استفاده در مدرسه نیز هزار و 499 دلار هزینه دارند و در ابتدا با 12 کنترلر و 8 بازی همراه هستند که در طول زمان 12 مورد اضافه شده است. کسانی که یک مجموعه استارتر دارند می‌توانند بازی‌های اضافی را با شروع قیمت هر کدام از 5 دلار خریداری کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7830/11/599453/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها