اخبار


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد
 دکل‌های مخابراتی خطری ندارند

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تشعشعات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استانداردهای ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد.
به گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور با اشاره به کندی اینترنت در یکی از محله‌های شهر تهران توضیح داد: زمانی که سرعت را تست کردم، دیدم سرعت زیر یک مگ است. فوری لوکیشن و اسکرین‌شات نتیجه «تست سرعت» را برای همکارانم فرستادم تا پیگیری کنند و گزارش بدهند. وقتی که به وزارتخانه برگشتم، نمایندگان دو اپراتور اصلی رفته بودند به همان موقعیت و وضعیت را بررسی کرده بودند و هر دو گزارش دادند. وی ادامه داد: بر اساس گزارش جمع‌بندی همکارانم، یکی از دلایل مهم بروز این مشکل در آن منطقه، عدم اجازه ساکنان محل برای نصب دکل مخابراتی روی پشت‌بام‌ها است؛ مشکلی که تقریباً در همه جای کشور وجود دارد. متأسفانه اینگونه جا افتاده که دکل‌های مخابراتی مضر هستند و باعث ایجاد مشکلات متعدد جسمی و روحی می‌شوند که اصلاً تصور درستی نیست. وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های مداوم همکارانم در سازمان تنظیم مقررات، تشعشعات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استانداردهای ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد. البته به خاطر سابقه ذهنی هموطنان در این خصوص، مردم از این دکل‌های بی‌خطر می‌ترسند و برای آنها نوعی ناامنی روانی ایجاد می‌کند.
زارع‌پور در ادامه نوشت: تجمیع، استتار و زیباسازی آنتن‌های تلفن همراه یکی از اقداماتی است که می‌تواند در کاهش نگرانی مردم در این زمینه مؤثر باشد و این موضوع در دستور کار اپراتورهای مخابراتی قرار دارد. به‌زودی اپلیکیشنی راه‌اندازی می‌شود تا مردم بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز وضعیت شبکه در نقطه حضور خود را به ما منعکس کنند و اگر کسی هم نگرانی در خصوص میزان تشعشع در محل زندگی یا کارش داشت می‌تواند از این طریق درخواستش را ثبت کند تا همکارانم برای بررسی به محل اعزام شوند. یکی از نگرانی‌هایی که با ورود ابزار دیجیتالی به زندگی افراد افزایش یافته، بیماری‌های ناشی از تشعشعات رادیویی است.
با افزایش بیماری‌های جوامع امروزی از جمله سرطان‌های شناخته‌شده و ناشناخته، این گمان میان عامه مردم تقویت شده و بسیاری تصور می‌کنند تشعشعات حاصل از دکل‌های موبایل یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به انواع سرطان است، هر چند این موضوع تاکنون به‌صورت علمی ثابت نشده است.


 معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد
لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از بازدید از نمایشگاه ایران ژئو که در سالن خلیج‌ فارس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد گفت: سازمان‌های مختلف در کشور به این نتیجه رسیده‌اند که توسعه تکنولوژی و نوآوری در هر حوزه‌ در گرو توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در آن حوزه است.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری افزود: باید از سازمان‌هایی مانند سازمان نقشه‌برداری نیروهای مسلح و سازمان‌های متعدد دولتی که در این حوزه‌ها کارهای خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌سپارند تشکر کنم. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآورشد: چند سال پیش در کشور عملاً در بخش خصوصی، شرکت دانش‌بنیان و صنعتی وجود نداشت که بتوان در آن نوآوری تزریق کرد و توسط این شرکت‌ها اشتغال و دانش نو بنیان ایجاد شود اما حالا تعداد زیادی محقق و نخبه در این شرکت‌ها کار می‌کنند. کارهای این شرکت‌ها همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود با ورود به حوزه‌های دیگر، اتفاق‌های خوبی در آینده بیفتد.
نمایشگاه بین‌المللی ایران ژنو نخستین نمایشگاه حوزه اطلاعات مکانی است که روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه با حضور مقاماتی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستگاه‌های مرتبط در محل سالن خلیج‌ فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا ۳ بهمن پذیرای عموم است.

یک پروژه محرمانه برای هدست «واقعیت افزوده»

گوگل به‌ دنبال ساخت یک هدست واقعیت افزوده تحت نام «پروژه آیریس» و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ است.
به گزارش ایسنا، گوگل ممکن است هدست واقعیت مجازی «دی دریم» را سال‌ها قبل کنار گذاشته باشد اما به معنای آن نیست که از ساخت هدست ها به طور کلی انصراف داده است.
«پروژه آیریس» یک دستگاه پوشیدنی از یک پردازنده سفارشی گوگل است که از دوربین‌های ردیابی چهره بیرونی استفاده کرده و با اندروید کار می‌کند و البته یک سیستم عامل سفارشی خواهد داشت. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در اکتبر گفته بود واقعیت افزوده حوزه بزرگی برای سرمایه‌گذاری برای این شرکت است. تصور می‌شود این هدست در مراحل اولیه ساخت باشد و استراتژی بازار واضحی ندارد. از این‌رو هدف عرضه در سال ۲۰۲۴ ممکن است قطعی نباشد. عرضه هدست از سوی گوگل که پیش از این در این حوزه ناکامی را تجربه کرده است، ممکن است غیرمنتظره به نظر برسد اما با توجه به چشم‌انداز در حال تحول، شوکه کننده نیست. شایعه شده که اپل هم در حال ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی است در حالی که «مِتا» به‌دنبال ساخت سخت‌افزار واقعیت افزوده و دنیای مجازی (متاورس) است. اگر گوگل نخواهد سخت افزار واقعیت افزوده یا پلتفرم مناسب آن را عرضه کند ممکن است در این حوزه از رقیبانش عقب بیفتد حتی اگر با توسعه این فناوری سال‌ها فاصله داشته باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7830/11/599456/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها