خاورمیانه


عملیات مرگبار داعش برای فرار تروریست‌ها

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس اعلام کرد نیروهای داعشی با حمله به زندان «گویران» در استان حسکه سوریه و درگیری با نگهبانان بیش از 40 نفر را کشته و شماری از تروریست‌های محبوس را فراری دادند. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در این گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه آمده است نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت ایالات متحده نیروهای کمکی را به زندان فرستاده و محاصره امنیتی را در اطراف منطقه اعمال کرده است. طبق اعلام این نهاد، تعداد کشته شدگان 41 نفر شامل 20 نیروی امنیتی داخلی، نیروی ضدتروریسم و نگهبانان زندان، 16 داعشی و 5 غیرنظامی اعلام شده است.

شهادت 11 نظامی عراقی در حمله  تروریست‌ها

در حمله غافلگیرانه عناصر داعش به یکی از مقرهای ارتش عراق در شرق این کشور 11 نظامی به شهادت رسیدند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العهد»، عناصر گروه تروریستی داعش در ادامه تحرکات اخیر خود در عراق به یک مقر ارتش این کشور در ناحیه «العظیم» در استان دیالی (شرق) حمله کردند. بنا بر گزارش‌ها، این حمله با قناصه و اسلحه‌های نیمه‌سنگین به صورت غافلگیرانه انجام شد.

بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در کابل

طالبان اعلام کرد پس از دیدارهای پی در پی با مقامات اتحادیه اروپا، مأموریت دیپلماتیک این سازمان در افغانستان از سرگرفته و سفارت آن در کابل بازگشایی خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از «بیزینس استاندارد»، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان گفت: «اتحادیه اروپا با بازگشایی رسمی سفارت خود، در کابل حضور دائمی خواهد داشت. اتحادیه اروپا همچنین افزون بر کمک بشردوستانه 220 میلیون یورویی، 268 میلیون دلار دیگر به عنوان کمک به افغانستان اعلام کرده که بخشی برای حقوق معلمان در نظر گرفته شده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7830/4/599459/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها