هندبالیست‌ها عربستان را بردند و با صدرنشینی به مرحله دوم قهرمانی آسیا رسیدند

ایران- عراق؛ جنگ تمام عیار


مهری رنجبر/ تیم ملی هندبال با شروع طوفانی در دور مقدماتی، امروز مرحله دوم قهرمانی آسیا را با جدال مقابل عراق آغاز می‌کند. بازی که زمان آن با تصمیم عربستان میزبان از ساعت ۱۴:۳۰ به ۱۲:۳۰ امروز موکول شد. تیم ملی هندبال ایران: دور مقدماتی در گروه B با استرالیا، هند ‌و عربستان بازی کرد که با 3 برد و ۶ امتیاز و صدرنشینی گروه به دور دوم رسید. شاگردان فرناندز اسپانیایی در این مرحله با تیم‌های کویت، عراق و بحرین همگروه شدند. عربستانی‌ها که در آخرین بازی دور مقدماتی (پنجشنبه) با نتیجه ۲۰-۲۴ مغلوب ایران شدند و در رده دوم گروه قرار گرفتند، شکست را جور دیگری تلافی کردند! مسئولان برگزاری مسابقات نه تنها ساعت تمرین دیروز ایران را تغییر دادند بلکه ساعت بازی امروز برابر عراق را هم دو ساعت جلوتر انداختند تا بازی در زمانی نسبتاً نامتعارف برگزار شود. عراق تیم ۴ امتیازی و دوم گروه C است که با‌وجود جوانی حریف سرسختی برای ایران محسوب می‌شود. چرا که با انگیزه زیاد و روحیه جنگندگی و بازی تهاجمی‌اش، بعید نیست خط دفاعی ایران را به دردسر بیندازد. هرچند این روزها کارشناسان معتقدند، فرناندز سرمربی اسپانیایی، خط دفاعی تیم ملی را متحول کرده است.
گفتنی است سرمربی تیم ملی، دیروز شاگردانش را برای بازی امروز تمرین داد و بعد هم در جلسه آنالیز، برنامه‌ها و نکات لازم برای مهار بازیکنان عراق را به بازیکنانش گوشزد کرد.
 استکی: شیطنت عربستانی‌ها چیز تازه ای نیست
سجاد استکی، بغل چپ زن تیم ملی هندبال، خوشحال است که دور مقدماتی را با هت تریک در برد تمام کردند. گرچه شکست عربستان میزبان در خانه و جلوی چشمان تماشاگرانش برای او و‌هم‌تیمی‌هایش بسیار دلچسب بوده است. او به خبرنگار«ایران» گفت: «خدا را شکر دور مقدماتی را با 3 پیروزی تمام کردیم و شکست عربستان در خانه‌اش، واقعاً اتفاق خوبی بود. تماشاگران عربستانی ناراحت از سالن بیرون رفتند و ما با روحیه بهتر برای مرحله دوم آماده شدیم.»
لژیونر هندبال عقب ماندن تیم در نیمه اول مقابل عربستان را طبیعی می‌داند: «من پیش‌بینی می‌کردم در بازی مقابل عربستان، عقب بیفتیم چرا که اکثر بچه‌های ما جوان هستند و برای اولین بار قهرمانی آسیا را تجربه می‌کنند. با این حال بچه‌ها در نیمه دوم خودشان را جمع و جور کردند و نبض بازی را در دست گرفتند و با استرس کمتری بازی کردند.» سجاد استکی درباره تغییر ساعت بازی امروز تیم ملی مقابل عراق اظهارداشت:«عربستانی‌ها همیشه از این دست شیطنت‌ها می‌کنند. ما روز اول همزمان با تیم‌های استرالیا و ویتنام به فرودگاه دمام رسیدیم، آنها خیلی سریع از گیت رد شدند و به هتل رفتند اما ما را 3 ساعت برای صدور ویزا معطل کردند. با این حال ما نباید اجازه دهیم چنین مسائلی روی کارمان تأثیر منفی بگذارد و باید بجنگیم.» او تأکید کرد دور دوم تازه شروع ماجراجویی تیم هندبال ایران در قهرمانی آسیاست: «ما تازه کارمان شروع شده، آن هم در رقابت با 3 تیم سرسخت عراق، کویت و بحرین. امروز(شنبه) بازی سنگینی با عراق داریم و این تیم اصلاً ضعیف نیست و در دور مقدماتی عمان و امارات را برد و مقابل قطر هم خیلی خوب کار کرد. ما باید با همه توان بجنگیم تا ببریم.»
استکی امیدوار است این دور از مسابقات قهرمانی آسیا با بهترین اتفاق برای ایران تمام شود: «در این میدان سخت، اول باید برای سهمیه جهانی بجنگیم چرا که در رقابت‌ها 3 مدال و ۵ سهمیه جهانی توزیع می‌شود. پیش‌بینی نتیجه تیم ملی خیلی سخت است اما ما با همه توان می‌جنگیم و من خیلی خوشبینم. بچه‌های جوان و باتجربه همقسم شده‌اند تا با بهترین اتفاق، دل مردم را شاد کنند و نگاه‌ها به هندبال معطوف شود و اسپانسرها جذب آن شوند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7830/20/599507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها