اخبـــار


دستور وزیر کشور به استانداران چهار استان سیلزده و گرفتار در برف

وزیر کشور در گفت‌و‌گوی تلفنی با استانداران اردبیل، کرمانشاه، کردستان و لرستان بر ضرورت رسیدگی عاجل به وضعیت هموطنان گرفتار در آب گرفتگی و برف سنگین تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در گفت‌و‌گوی تلفنی با استانداران چهار استان شمال غربی و غرب کشور اردبیل، کردستان، کرمانشاه و لرستان بر ضرورت رسیدگی فوری و عاجل به وضعیت هموطنانی که در باران‌های سیل آسا و برف سنگین دچار گرفتاری شده‌اند، تأکید و خواست تا با استفاده از همه ظرفیت‌های استانی به حمایت از هموطنان همت گمارند. وی تصریح کرد: ضرورت دارد استانداران با بسیج امکانات استانی راه‌های ارتباطی به شهرها و روستاهایی که به علت برف سنگین مسدود شده‌اند هر چه سریع‌تر بازگشایی و حمایت‌های لجستیکی و معیشتی لازم به عمل آید.
در پی بارش‌های اخیر تعدادی از استان‌های کشور بخصوص جنوب استان کرمان گرفتار در سیل شدید شده‌اند و در این راستا وزیر کشور با حضور میدانی در شهرهای جنوبی استان کرمان نظیر قلعه‌گنج، رودبار جنوب، زهکلوت و جیرفت از نزدیک در جریان روند امدادرسانی و حمایت‌های لجستیکی از هموطنان سیلزده قرار گرفت.

توضیح مدیرکل مطبوعات خبرگزاری‌های داخلی درباره یک مکاتبه

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی توضیحاتی را درباره اطلاعیه روز گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده بر آگهی‌های مطبوعاتی و لزوم قید مالیات بر ارزش افزوده روی فاکتورهای آگهی‌های مطبوعاتی و ابهامات مطرح شده، بیان کرد.
ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در گفت‌و‌گویی با ایسنا، درباره جزئیات این نامه گفت: این قانون 13 دی ماه از سوی سازمان امور مالیاتی به همه افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، ابلاغ شده بود.
وی در ادامه درباره علت ابلاغ این قانون گفت: علت آن این است که دولت دوازدهم لایحه‌ای را به مجلس در خصوص مالیات بر ارزش افزوده می‌دهد که این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود و 12 تیرماه از سوی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ابلاغ می‌شود که تقریباً یک ماه قبل از تنفیذ حکم رئیس جمهور و شروع به کار دولت سیزدهم است. پیرو آن 6 ماه بعد 13 دی ماه این قانون از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ می‌شود.
وی درباره موافقان این قانون گفت: استدلال موافقان قانون مذکور این است که آگهی‌دهندگان چون از تبلیغ کالای‌شان منتفع می‌شوند باید ارزش افزوده را پرداخت کنند و همچنان امور جاری مطبوعات که به خود رسانه برمی‌گردد معاف است.
شمسایی در پایان درباره اینکه این کار تا چه میزان به نفع مطبوعات است نیز اظهار کرد: حتماً ما به‌عنوان معاونت مطبوعاتی خواستار اصلاح این قانون هستیم، بالاخره با اوضاع شکننده اقتصادی روزنامه‌ها، گرانی کاغذ و سایر مسائل، آنها بیش از گذشته نیازمند حمایت هستند و خود به خود ممکن است با افزایش تعرفه‌ها، میل به آگهی دادن به روزنامه‌ها کاهش یابد که به ضرر رسانه‌هاست. البته درخصوص آگهی‌های دولتی کمتر این مشکل پیش می‌آید چرا که دولت هزینه آن را پرداخت می‌کند، ولی در آگهی‌های خصوصی بالطبع وقتی یک شرکت خصوصی بخواهد به روزنامه‌ای آگهی دهد و ببیند که 9 درصد افزایش یافته شاید به مرور زمان میل و رغبتش به آگهی دادن به روزنامه‌ها کم شود. البته این بحث وجود دارد که مرجعیت رسانه اگر با کار حرفه‌ای ما حفظ شود و واقعاً رسانه اثرگذار باشد، آگهی دهنده تحت هر شرایطی احساس می‌کند که باید برای دیده شدن محصولش و جذب مشتری آن را پرداخت کند. البته موضع ما این است که باید این مسأله را پیگیری کنیم و برای کمک به اقتصاد نشریات و روزنامه‌ها این قانون را به گونه دیگر اصلاح کنیم. تلاش‌هایی در این زمینه انجام می‌دهیم ولی چون قانون از 13 دی ماه اجباری شده، حقی از رسانه‌ها نباید ضایع شود.

اختصاص ۲ خط معاینه فنی خودرو به بانوان

روابط عمومی ستاد معاینه فنی شهر تهران از اختصاص دو خط معاینه فنی خودرو به بانوان به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد. به گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی شهر تهران، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و بزرگداشت مقام زن از فردا یکشنبه به‌مدت یک هفته در دو خط ویژه ارائه خدمات معاینه فنی به خودروهای بانوان در مراکز چمران و شقایق اختصاص خواهد یافت.
در این اطلاعیه آمده است، برخلاف اخبار منتشره، ارائه خدمات در این مراکز رایگان نیست و تنها بانوان بدون قرار گرفتن در صف انتظار، خدمات معاینه فنی دریافت می‌کنند.

نوسازی ۲۲۰۰ تاکسی فرسوده تهران تا پایان سال

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی ۲۲۰۰ تاکسی فرسوده تا پایان سال خبر داد.
علی محتشمی‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اعلام خبر آغاز فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: از ابتدای آذرماه سال ‌جاری روند ارائه تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده متوقف شده بود که خوشبختانه با تغییر مدیریت صندوق کارآفرینی امید و رویکرد جدید در این صندوق، فرایند تشکیل و تکمیل پرونده‌های نوسازی تاکسی‌ها از سر گرفته شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۱۰۰ فقره تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه از سوی صندوق کارآفرینی برای نوسازی تاکسی‌ها پرداخت شدکه این روند متوقف شد، افزود: به‌دلیل توقف ارائه تسهیلات شاهد انباشتگی تقاضا شدیم، به گونه‌ای که ۲۲۰۰ تقاضای نوسازی متوقف شد و این در حالی بود که تمام این افراد، آورده مالی خود را تأمین کرده بودند و تنها در انتظار ارائه تسهیلات صندوق امید بودند. محتشمی‌پور افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و شروع مجدد ارائه تسهیلات، تا پایان سال به تمام رانندگان تاکسی متقاضی نوسازی که آورده خود را تأمین کرده‌اند یعنی همان ۲۲۰۰ نفر، تسهیلات خواهیم داد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال رقم نوسازی تاکسی‌های فرسوده به ۴۱۰۰ تاکسی برسد، در مورد افزایش قیمت خودرو برای تاکسیرانانی که به‌دلیل اهمال صندوق امید از دریافت تسهیلات عقب ماندند، افزود: با شرکت ایران خودرو مکاتبه کردیم تا قیمت تاکسی برای این تعداد راننده به مانند رقم قبلی محاسبه شود اما این شرکت در پاسخ اعلام کرد که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی ۴۵ میلیارد تومان ضرر خواهد کرد و این پیشنهاد را رد کرد و متأسفانه رانندگان باید مابه‌التفاوت را پرداخت کنند.
محتشمی‌پور افزود: با این حال و برای کمک به رانندگان تاکسی با مراکز اسقاط وارد مذاکره شده و پیشنهاد دادیم که ارزش قیمت اسقاط را ۲۰درصد افزایش دهند که آنها در حال بررسی هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7830/21/599551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها