دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق عنوان کرد

فعالیت 10 هزار استارتاپ در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور


نشست تشکیل و شبکه‌سازی خانه‌های خلاق و نوآوری با حضور پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و رؤسای خانه‌های خلاق و نوآوری سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش «ایران»، کرمی در جمع رؤسای 39 خانه خلاق و نوآوری کشور گفت: شرکت‌های خلاق، در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان نوع 3 حمایت می‌شوند؛ شرکت‌هایی که در خانه‌های خلاق و نوآوری پرورش یافته‌اند، نخست در قالب شرکت‌های خلاق، سپس در مسیر دانش‌بنیان نوع 3، قرار می‌گیرند؛ در مراحل بعدی پیشرفتشان به سوی شرکت‌های دانش بنیان نوع دو و نوع یک شدن، پیش خواهند رفت.
وی با اشاره به اینکه 70 خانه خلاق و نوآوری در حال راه‌اندازی است، گفت: تا پایان سال 1400 همه استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور، حداقل یک خانه خلاق و نوآوری خواهند داشت. از سوی دیگر هم اکنون 9کارخانه نوآوری نیز فعال است و قرار است کارخانه‌های نوآوری دیگر نیز راه‌اندازی شود.
دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق در ادامه گفت: تخمین ما نیز این است که 10 هزار استارتاپ در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور فعالیت می‌کنند و اگرچه ممکن است برخی از این استارتاپ‌ها در ادامه مسیر موفق نباشند، اما افراد فعال استارتاپی، همچنان در این مسیر قرار دارند و در فضای نوآوری و استارتاپی، پرشور و نشاط به مسیر خود ادامه می‌دهند.
کرمی با اشاره به ظرفیت اشتغالزا و ثروت‌آفرین بودن صنایع خلاق و فناوری‌های نرم گفت: در حال حاضر به طور میانگین، سالانه 50 میلیون نفر در صنایع فرهنگی و خلاق در جهان فعال هستند و 2700 میلیارد دلار گردش مالی این حوزه است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کرده با راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری، اقتصاد این حوزه را تقویت کند از سوی دیگر، تلاش داریم تا سهم یک درصدی از سهم مالی و اشتغال صنایع خلاق را به کشور اختصاص دهیم؛ این در حالی است که 2 درصد از تولید علم جهان توسط دانشمندان ما صورت می‌گیرد.
به گفته وی در حال حاضر، 6000 ایده خلاق، 300 تیم کاری، 1450 شرکت خلاق، 20 شرکت موفق، چند پلتفرم بزرگ و بین‌المللی در این حوزه داریم.
دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، با اشاره به حمایت صندوق‌های تأمین سرمایه برای حمایت از خانه‌ها و شرکت‌های خلاق گفت: با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه‌ای منعقد شده است تا خانه‌های خلاق و نوآوری نیز در قالب یک مؤسسه دانش بنیان حمایت شوند.
وی افزود: همچنین در حوزه برندسازی، نمونه‌سازی و بازارسازی و تحریک تقاضای توزیع و فروش، بازاریابی و برندسازی و حقوق مالکیت فکری نیز این حمایت‌ها ارائه می‌شود. همچنین از 140 حمایت مصوب به شرکت‌های دانش بنیان، به غیر از معافیت‌های گمرکی حدود 80 خدمت قابل دریافت است و مابقی با تعامل و درخواست، حسب مورد، قابل ارائه است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/11/599585/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها