طراحی و مدل‌سازی سه‌بعدی


هنرمندان خالق گرافیک کامپیوتری سه‌بعدی، می‌توانند برای تولید محصولات خود از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای متعددی بهره بگیرند که یکی از آنها نرم‌افزار Maxon Cinema 4D است. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید تصاویر و اشکال و اجسام سه‌بعدی پیشرفته را توسط کامپیوتر پدید آورید. کاربر با استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند تمام قابلیت‌های سایر نرم‌افزارهای ایجاد اشیای سه‌بعدی را در اختیار داشته باشد و از سوی دیگر در زمان خلق اثر نهایی نیز صرفه‌جویی می‌شود.
از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به «مدلینگ» اشاره کرد. کاربر با کمک این قابلیت نرم‌افزار CINEMA 4D می‌تواند از فرمت‌های خروجی بسیاری از نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی به‌عنوان ورودی خود برای خلق تصاویر خام برای مدلینگ استفاده کند. با استفاده از ابزارهای پیشرفته CINEMA 4D قادر خواهید بود در کوتاه‌ترین زمان و با ساده‌ترین روش ممکن، مدل‌های خود را با استفاده از پارامترهای ورودی، خلق و ترسیم کنید یا تغییر دهید. «مواد و بافت» هم یکی دیگر از مزایای این نرم‌افزار است و کاربر با استفاده از آن می‌تواند بافت مورد نظر را به اشکال خلق شده، اختصاص دهد یا مواد تشکیل دهنده آن را مشخص کند. با CINEMA 4D جنس مواد استفاده شده نیز قابل تشخیص خواهد بود به‌عنوان مثال، یک آجر جنس خود را خواهد داشت و یک تکه چوب نیز جنس چوب را تداعی خواهد کرد. «انیمیشن»، از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است که ابزارهای کارآمدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.
«نورپردازی و رندر نهایی» نیز از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار CINEMA 4D است که گستره ابزاری وسیعی را برای نورپردازی و سایه‌زنی و روشنایی آبجکت‌ها در اختیار اپراتور باکس رندر قرار می‌دهد. موتور رندر نرم‌افزار هم از تمام قوای واحد پردازشگر مرکزی و تمام هسته‌های کارت گرافیکی استفاده می‌کند تا تصاویر هرچه دقیق‌تر و با کیفیت‌تری را در خروجی، تقدیم کاربر کند. اگر شما هم علاقه‌مندید تا این نرم‌افزار را در اختیار داشته باشید می‌توانید آن را به‌صورت رایگان از
 وب سایت WWW.P30world.com بارگذاری کنید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/11/599587/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها