اخبار


امروز و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
یک‌هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

در نخستین افتتاح پروژه‌های دولت سیزدهم به مناسبت ایام گرامیداشت  بهار انقلاب اسلامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اتصال یک‌هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت را اعلام خواهد کرد.
به گزارش «ایران»، آیین رونمایی از اتصال یک‌هزار روستای بالای بیست خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات امروز با حضور «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور ویدیوکنفرانسی جمعی از استانداران، فرمانداران، مقام‌های محلی و مدیران کل ارتباطات استانی برگزار می‌شود.براساس آمارهای اخذ شده، تاکنون ۳۲ هزار روستا و به عبارتی ۸۱ درصد روستاهای کشور به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت متصل شده‏‌اند. از مجموع نزدیک به ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کل کشور، کیفیت اینترنت 3هزار و 500 روستا مناسب نیست و 4 هزار روستای دیگر هیچ اتصالی به شبکه ملی اطلاعات ندارند.
از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون یک‌هزار روستای کشور به شبکه پایدار و پرسرعت متصل شده‌اند و این روند همچنان تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

نسخه‌های رسمی «شاد» را نصب کنید

تیم فنی و پشتیبانی شاد از کاربران خواسته ‌است به منظور جلوگیری از کلاهبرداری، از نصب نسخه‌های جعلی شاد، نظیر «شاد مخصوص امتحانات» یا هرگونه اپ دیگری خودداری کرده و نسخه جدید را فقط از طریق سایت shad.ir  یا استورهای معتبر نصب کنند.
به گزارش ایسنا، در حال حاضر به نظر می‌رسد برخی سودجویان با انتشار نسخه‌های جعلی اپلیکیشن «شاد» نظیر «شاد مخصوص امتحانات» تلاش می‌کنند به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. در این راستا از سوی شبکه «شاد» اعلام شد، این شبکه دانش‌آموزی با توجه به فرایندهای احراز هویت و همچنین براساس تدابیر فنی اتخاذ شده توسط تیم فنی، براحتی هک نمی‌شود و آنچه تحت عنوان «هک شاد» در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در اصل کلاهبرداری با استفاده از اکانت‌های جعلی است.تیم فنی «شاد»، با بکارگیری فایروال و اتخاذ تدابیر امنیتی تاکنون توانسته جلوی حملات هکرها را گرفته و مانع از انتشار اطلاعات یا هرگونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران شود.
لازم است کاربران دقت کنند آخرین نسخه شاد را از سایت shad.ir  یا استورهای معتبر دریافت کنند. همچنین از کاربران خواسته شده به هیچ‌عنوان محتوای پیامک کد ورود به شاد را در اختیار افراد و اکانت‌های دیگر قرار ندهند.
کاربران «شاد» می‌توانند با مراجعه به بخش «تنظیمات» شاد و لمس گزینه دستگاه‌های فعال در قسمت «حریم خصوصی و امنیت»، دسترسی‌های غیرمجاز به حساب کاربری خود را قطع کنند. شاد تأکید کرده تنها حساب کاربری رسمی پشتیبانی@shadsupport و
 @shadsupport2 تنها روبات پشتیبانی شاد @shadAppSupportBot در این پلتفرم است. شاد از کاربران خواسته است، در صورتی که مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار گرفتند با مرکز پشتیبانی شاد به شماره تماس ۰۲۱۴۳۰۸۱، تماس گرفته و دسترسی سودجویان را قطع کنند.

گزارش طرح حمایت از کاربران فضای مجازی نهایی شد

نایب رئیس کمیسیون مشترک پیگیری طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از نهایی شدن گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص این طرح خبر داد و گفت: هفته جاری جلسه کمیسیون مشترک برگزار می‌شود.
به گزارش مهر، علی یزدی‌خواه گفت: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه فضای مجازی تقریباً نهایی شده و ما امیدواریم که در هفته جاری بتوانیم جلسات کمیسیون مشترک را برای تصویب کلیات طرح برگزار کنیم.
وی افزود: مطابق با پیش‌بینی‌ها مراحل بعدی بررسی و تصویب طرح در ماه جاری طی خواهد شد و ما امیدواریم که بتوانیم در عرض یک ماه، نسخه نهایی طرح را به شورای نگهبان تقدیم کنیم.
یزدی‌خواه در ادامه گفت: در جریان بررسی این طرح (نسخه ۶ دی ماه ۱۴۰۰) در مرکز پژوهش‌های مجلس در برخی نکات جزئی، مغایرت‌هایی وجود داشت که هم اکنون رفع شده است. هم اکنون کلیات این طرح از ۳۷ ماده به ۲۲ ماده تنزل یافته و نکات و نقطه نظرات مدنظر وزارت ارتباطات نیز در آن لحاظ شده است و ما شاهد حداکثر همپوشانی در نسخه نهایی هستیم.
به گفته وی در نسخه نهایی که مرکز پژوهش‌های مجلس آماده کرده اصلاحات مدنظر این مرکز و نظرات مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات نیز اعمال شده و به نوعی این نسخه، مورد وثوق و وفاق همه قرار دارد. یزدی‌خواه گفت اختلاف نظرها بیشتر مربوط به مفاد اختیارات وزارت ارتباطات، کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی و مباحث مرتبط با تنظیم‌گری می‌شود و در مدت یک ماه سعی‌مان بر این خواهد بود که تصویب کلیات و رسیدگی به بندهای طرح را به اتمام برسانیم. یزدی‌خواه با تأکید بر اینکه این طرح از حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صداوسیما (ساترا)، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برخوردار است، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد، هم اکنون وفاق حداکثری در این نسخه دیده می‌شود.

پاکسازی بزرگ در تیم امنیتی توئیتر

شرکت توئیتر اعلام کرد مدیر امنیت و مدیر امنیت اطلاعات از این شبکه اجتماعی جدا شده و در هفته‌های آینده این شرکت را ترک می‌کنند.
به گزارش ایسنا، این تغییر و تحولات پس از کناره‌گیری جک دورسی، مؤسس توئیتر از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل در نوامبر صورت می‌گیرد. وی اداره این شرکت را به دست «پاراگ اگراوال» سپرد که از آن زمان در ساختار مدیریت این شرکت شبکه اجتماعی تغییراتی داده است. توئیتر مشخص نکرد آیا خروج این دو مدیر به‌صورت داوطلبانه بوده است یا خیر.
«پیتر زاتکو»، هکر سابق که به ماج (Mudge) معروف بود، در سال ۲۰۲۰ پس از این که توئیتر با یک رخنه امنیتی روبه‌رو شد و در جریان آن هکرها موفق شدند از حسابهای احراز هویت شده اشخاص سرشناس نظیر بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا پیام ارسال کنند، به سمت مدیر امنیت منصوب شد.
بر اساس گزارش رویترز، نیویورک تایمز، نخستین رسانه‌ای بود که خبر خروج زاتکو و رینکی سِتی، مدیر امنیت اطلاعات از توئیتر را منتشر کرد. طبق یادداشتی که روز چهارشنبه هفته گذشته پاراگ اگراوال به کارمندان توئیتر ارسال کرد، این تغییرات به‌دنبال ارزیابی نحوه اداره امور در این سازمان و تأثیر آن بر کار اولویت دار صورت گرفته و ماهیت این وضعیت آنچه که اگراوال امکان دارد با کارمندانش در میان بگذارد را محدود کرده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/11/599589/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها