اخبار


تیراندازی سارق مسلح در ولنجک

گروه حوادث/ سارق مسلح وقتی قصد سرقت از یک خانه در منطقه ولنجک تهران را داشت در جریان درگیری با پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» رئیس پلیس پیشگیری تهران در این باره گفت: شامگاه پنجشنبه 30 دی با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سارقان در منزل یکی از شهروندان در محله ولنجک، نزدیک‌ترین گشت انتظامی کلانتری ۱۶۳ ولنجک به نشانی اعلامی مراجعه و مشاهده کردند فردی با یک دستگاه خودرو در حال زاغ‌زنی خانه بوده و در خانه نیز باز است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا پلاک خودرو استعلام و مشخص شد پلاک خودرو سرقتی است، افزود: مأموران دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند که متهم به محض مشاهده پلیس با استفاده از سلاح جنگی چند تیر به سمت مأموران شلیک و پیاده از محل گریخت.
این مقام پلیسی افزود: با اقتدار مأموران، متهم که همچنان به سمت مأموران تیراندازی می‌کرد، دستگیر و در بررسی‌های بیشتر یک قبضه سلاح گرم به همراه ۱۲ تیر جنگی کشف شد. رئیس پلیس پیشگیری تهران عنوان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری به سرقت پلاک خودرو از محله نازی‌آباد اعتراف و اظهار کرد: با سرقت پلاک خودرو با همکاری همدستش به سرقت از منازل می‌پرداخته است. وی به هفت فقره سرقت منزل اعتراف کرد و هر هفت مالباخته شناسایی شدند، همچنین دستگیری متهم فراری نیز در دستور کار قرار داد.

بررسی  وضعیت روانی مرد سنگ پران در کمیسیون پزشکی

گروه حوادث/ مرد جوانی که به اتهام قتل دو نفر بر اثر سنگ‌پرانی بازداشت شده برای بررسی‌های روانی در اختیار کارشناسان کمیسیون سه نفره قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز 23 دی امسال این مرد 45 ساله از سوی مأموران پلیس در حالی دستگیر شد که قصد داشت با پرت کردن سنگ به یک خودروی دیگر باز هم فاجعه‌ای دیگر رقم بزند. متهم اوایل آذر در بزرگراه یادگار امام با پرت کردن سنگ روی یک خودرو راننده او را به قتل رسانده بود و روز 9 دی نیز در خیابان نواب اقدام به سنگ‌پرانی به سه خودروی عبوری کرد و باعث شد که خانم معلمی به کام مرگ برود و دو راننده دیگر مصدوم شوند. متهم وقتی مقابل بازپرس ساسان غلامی قرار گرفت انگیزه خود را از این جنایت‌ها انتقام از جامعه عنوان کرد.
بنابراین به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت مرد سنگ پران برای بررسی صحت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. کارشناس پزشکی قانونی پس از انجام معاینات مدعی شدند که او اختلال روانی دارد و برای درمان به دستور بازپرس جنایی به مرکز روانی منتقل شد. همچنین بازپرس جنایی دستور تشکیل کمیسیون کارشناسی سه نفره صادر کرد تا به‌صورت ویژه وضعیت روانی مرد سنگ‌پران مورد بررسی قرار بگیرد.

کلاهبرداری 200 میلیون تومانی با هک صفحه اینستاگرام

گروه حوادث / مرد کلاهبردار که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرامی یک فروشگاه مجازی، بیش از200 میلیون تومان از مدیر فروشگاه اخاذی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت مالک یکی از فروشگاه‌های اینستاگرامی به پلیس فتا آغاز شد. شاکی در اظهاراتش گفت: در حال کار کردن با تلفن همراهم بودم که صفحه اینستاگرامم از دسترس خارج شد و دیگر نتوانستم وارد آن شوم تا اینکه دقایقی بعد شخصی ناشناس با بنده تماس گرفت و اعلام کرد می‌تواند در ازای واریز وجهی صفحه‌ام را برگرداند. با توجه به اینکه این صفحه تنها منبع درآمد من و خانواده‌ام بود، مبلغ اعلامی را برای وی واریز کردم. بعد از واریز وجه صفحه برگشت اما بعد از چند ساعت دوباره از دسترس خارج شد و آن شخص با من تماس گرفت و این بار مبلغ بیشتری خواست، این روند چندین بار تکرار شد و من هربار به علت نیازی که به این صفحه داشتم، مبلغ مورد نظرش را واریز کردم. اما بعد از واریز آخرین مبلغ دیگر صفحه را برنگرداند و تقاضای مبلغ هنگفتی را داشت که توان پرداختش را نداشتم.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در این باره گفت: پس از این شکایت کارشناسان پلیس فتا با انجام کارهای تخصصی موفق شدند مجرم را شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم را در یکی از مناطق حاشیه‌ای تهران دستگیر کردند. پس از انتقال متهم به پلیس فتای پایتخت و اعتراف صریح متهم مشخص شد که وی بیش از 200 میلیون تومان از شاکی اخاذی کرده بود و آخرین بار هم از شاکی خواسته بود در ازای برگشت صفحه‌اش مبلغ 500 میلیون تومان واریز کند.
سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعال‌سازی تأیید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد:هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/22/599621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها