جلسه مشترک رؤسای سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی برگزار شد

گام مشترک سینما و تلویزیون در جهت منافع ملی



گروه فرهنگی: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور به همراه جمعی از مدیران این سازمان به منظور تبادل نظر و هم اندیشی پیرامون گسترش فضای همکاری‌ها و تعاملات  سازمان صداوسیما و سینما به دیدار پیمان جبلی رئیس رسانه ملی رفت. پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در این نشست مشترک ضمن تأکید بر لزوم همگرایی و هم‌افزایی دو مجموعه صداوسیما و سازمان سینمایی گفت: این نگاه مشترکی را که بین سینما و تلویزیون شکل گرفته است باید قدر دانست. سال‌ها منتظر این فرصت بودیم که سینما و تلویزیون از لحاظ اهداف فرهنگی و انقلابی یکسان شود. بیش از دو تا سه دهه است که این همگرایی میسر نشده بود. نگاه ارزشی در دولت و دستگاه‌های اجرایی سازمان سینمایی و نوع نگاه تحولی در صدا و سیما، باعث شده تا یک اتمام حجتی برای همه ما ایجاد شود.
او با بیان اینکه اکثر مردم از وضعیت فرهنگی در کشور راضی نیستند و البته که این نظر رهبری نیز هست، گفت: این وضعیت نابسامان فرهنگی دغدغه مشترک بین مردم، رهبری و مسئولان نهادهای فرهنگی خواهد بود. در بخش نمایش خانگی در دولت قبل فیلم‌ها و سریال‌هایی مجوز گرفته‌اند، که وقتی فیلمنامه‌شان را می‌خوانیم، دچار حیرت می‌شویم چه برسد به اینکه این آثار ساخته شوند، در چنین شرایطی مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه ارزشی و انقلابی مجبورند فیلم‌هایی را اکران کنند که ذاتاً با آن همسو نیستند.
جبلی با بیان اینکه سینما با بخش خصوصی در ارتباط است، گفت: استعدا‌دهای جوان پراکنده‌ای در سطح کشور وجود دارند که باید آنها را کشف کنیم، به کمک مجلس و دولت باید بتوانیم این خلأها را جبران کنیم. در جلسه‌ای که با تهیه‌کنندگان داشته‌ایم خودشان هم این مسأله را عنوان می‌کردند از همان نقطه طرح و ایده کاری با کارگردان و سازندگان اثر همراه شویم و ایده‌هایمان را به آنها بگوییم و تاجایی که ممکن است افق‌هایمان را بهم نزدیک کنیم و علاوه بر خرید کپی رایت در ساخت آثار مشارکت کنیم.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی هم بر ضرورت همگرایی سینما و تلویزیون در جهت منافع ملی تأکید کرد و گفت: جریان اپوزیسیون داخلی و خارجی تلاش می‌کند فضای یأس آلودی را برای سیاه نمایی و از بین رفتن منافع ملی به‌وجود بیاورد. نیاز است برای تعالی کشور طرح‌ها و ایده‌های جدید ارائه بدهیم و با هم‌افزایی تخصص‌ها و ظرفیت‌ها در مسیر منافع ملی گام برداریم.
خزاعی گفت: وادادگی و ناامیدی که در برخی آثار فرهنگی و تصویری ما احساس می‌شود نشان می‌دهد که ما بیش از همیشه به برنامه استراتژیک، پژوهش محور و آینده‌نگرانه احتیاج داریم- به نوعی همگرایی پایدار  - می‌طلبد طی نشست‌های مشترک و در قالب کارگروه‌ها، مأموریت‌ها و اهداف مشترک طراحی و پیگیری شوند. او درباره سیاست‌های تشویقی صداوسیما پیشنهاد داد: به‌عنوان حسن شروع، پیشنهاد می‌دهم در همین جشنواره ملی فجر سازمان صداوسیما با انتخاب برخی فیلم‌ها در روز اختتامیه تعدادی از آنها را مورد حمایت قرار دهد و حق رایت آنها را برای تلویزیون خریداری کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/23/599624/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها