نخستین نشست رسانه‌ای جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» برگزارشد

نغمه‌هایی برای صلح و ایثار


ندا سیجانی- نشست رسانه‌ای جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» روزگذشته دوم بهمن ماه با حضور سیدمرتضی حسینی مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد لارتی دبیرهنری این جشنواره در تالار رودکی برگزار شد؛ جشنواره‌ای با هدف توجه به شعر، ترانه و موسیقی با نگاه به موضوعات «ایران سربلند، ایران مقتدر، شهید، فداکاری، انفاق، مهربانی، عطوفت، همدلی و ایثار اجتماعی و...» که قرار است در سه بخش «تک آهنگ» با داوری مجید انتظامی، محمد سعید شریفیان و عبد الجبارکاکایی، بخش «نماهنگ» با داوری مهدی فرجی برزگر، رحمان سیفی آزاد و بهران دهقانیار و بخش «سرود» با داوری نادر مشایخی، شهلا میلانی و شهروز حقی برگزار بشود.
در این نشست خبری که بدون حضور داوران بخش‌های مختلف برگزار شد، حسینی دبیر جشنواره ملی موسیقی نوای مهر ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد طی ماه‌های گذشته درباره رویکرد این جشنواره بیان داشت: آنچه در برگزاری این رویداد برای ما مهم است توجه به قشر نوجوان و جوان است که در این راه مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف حمایت‌های خوبی با ما داشته‌اند. این اولین جشنواره‌ای است که در حوزه موسیقی انجام گرفته و طبیعتاً نمی‌توانم درباره نتایج آن به‌صورت دقیق به موردی اشاره کنم.
 او در ادامه افزود: به طور حتم جامعه هدف ما خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر است اما مهم‌ترین مؤلفه‌ای که در نظر داریم تأکید روی کیفیت است که برای آن برنامه‌ریزی مناسبی خواهیم داشت.
محمد لارتی، دبیر هنری جشنواره هم دراین باره بیان داشت: با وجود اتمام مهلت ارسال آثاربه جشنواره خوشبختانه شاهد استقبال بسیارخوبی از سوی شرکت‌کنندگان بودیم و ما را شگفت‌زده کرد و نشان‌دهنده نکته مهمی بود اینکه ما باید توجه بیشتر و مناسب‌تری از هنرمندان داشته باشیم. در این راه رویداد نوای مهر می‌تواند آغازگر فعالیت‌های
ثمر بخش در حوزه موسیقی با در نظر گرفتن اهداف فرهنگی بنیاد شهید داشته باشد و تلاش دارد با تهیه سند چشم‌انداز یک جشنواره تولید محور در دوره‌های آینده باشد.
او در ادامه افزود: ما به هیچ عنوان دنبال بیلان‌کاری نیستیم و قطعاً اگر ایراداتی هم در این برنامه نوپا داشته باشیم تلاش خودمان را برای بهتر انجام شدن آن انجام می‌دهیم، در این چهارچوب میزبان تمام صاحب‌نظران حوزه موسیقی هستیم که می‌توانند بهترین راهنما برای ما باشند.
او در خصوص خروجی آثار تولید شده در این جشنواره و برنامه‌ریزی برای برگزیدگان و همچنین بخش موسیقی ملل به «ایران» گفت: ما برای خروجی آثار جشنواره مدیوم‌های مختلفی را در نظر گرفتیم که از جمله آنها می‌توانیم به تولید آلبوم برای برگزیدگان، حمایت از تولیدات آتی گروه‌های منتخب و شرکت‌کننده در جشنواره، پخش و نمایش آثار موسیقایی در قالب‌های مختلف اشاره کنیم. در واقع وظیفه ما این است از تولیدات آثاری که به مرحله نهایی می‌رسد برای سال‌های بعد و برنامه بعد حمایت کنیم و نکته دیگر اینکه تولیدات و آثار جشنواره در فضای مجازی و کانال‌های اعلام شده پخش خواهد شد. دربخش موسیقی ملل نیز که بخش میهمان جشنواره است تولیدات ارائه شده با موضوع صلح و ایثار اجتماعی است و در قالب تولیدات قبلی‌شان است.
نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» اسفند 1400 برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/23/599625/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها