مرحله حذفی جام ملت‌های آفریقا از امروز شروع می شود

وقت اوج‌گیری عقاب‌ها


جام ملت‌های آفریقا در مرحله گروهی با گل‌های تماشایی، اتفاقات جنجالی و نتایج شوکه کننده همراه بود. حذف دو تیم غنا و الجزایر نمونه‌ای از نتایج شگفت انگیز این تورنمنت بود. 24 تیم به 16 تیم کاهش پیدا کردند تا اولین مرحله حذفی این رقابت‌ها از امروز در کامرون شروع شود و تیم میزبان امیدوار است که بدون دردسر صعود کند و دیگر تیم‌های مدعی امیدوارند بتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه کنند تا جایگاه خود را در مرحله یک چهارم نهایی تثبیت کنند. هشت تیم به خانه برگشتند. از اینجا به بعد بازی‌ها حکم مرگ و زندگی را دارند و شانس دوباره‌ای برای تیم‌های باقیمانده وجود ندارد.
بورکینا فاسو – گابن
با وجود شکست در روز اول مقابل کامرون، تیم فینالیست سال 2013 این تورنمنت یعنی بورکینافاسو از گروه خود به عنوان تیم دوم با چهار امتیاز صعود کرد. آنها به مصاف گابنی می‌روند که در گروه B با وجود از دست دادن کاپیتان سرشناس خود، پیر امریک اوبامیانگ، نمایش قابل تحسینی نشان دادند و دوم شدند.
نیجریه – تونس
سه برد از سه مسابقه به این معنی است که عقاب‌های سیاه نیجریه با اقتدار تمام دور گروهی را به پایان رسانده‌اند و هیچ کس در این تورنمنت دوست ندارد با آنها مواجه شود؛ تیمی که با حاشیه‌های زیاد پا به جام ملت‌های آفریقا گذاشت اما نشان داد که مسائل خارج از زمین روی عملکرد آن تأثیری ندارد. نیجریه امیدوار به پیروزی مقابل تونس است؛ تیمی که دوبار در مرحله گروهی شکست خورد اما به لطف برد 4-0 مقابل موریتانی که برد با بیشترین اختلاف گل در این جام بوده، توانست به مرحله دوم صعود کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/19/599644/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها