گل‌محمدی و شاگردانش با برد مقابل فولاد به تعطیلات نیم فصل رفتند

پرسپولیس هم‌نفس با صدر


گروه ورزشی/ در یکی از بازی‌های حساس هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس و فولاد از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند. پرسپولیسی‌ها که به خاطر فرا رسیدن سالروز درگذشت زنده یاد همایون بهزادی با در دست داشتن عکسی از او وارد زمین شدند، با ترکیب حامد لک، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، منوچهر صفروف، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی ترابی و مهدی عبدی به میدان رفتند. نکته مهم ترکیب حضور صفروف تاجیک برای اولین بار در ترکیب اصلی بود که جای سیامک نعمتی مصدوم را در جمع نفرات فیکس گرفت. در سمت مقابل، جواد نکونام هم علی غلام‌زاده، مهران موسوی، موسی کولیبالی، مجتبی نجاریان، وحید حیدریه، حمید بوحمدان، محمد آبشک، محمدرضا عباسی، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی و لوسیانو پریرا را در ترکیب اصلی فولاد قرار داد. در دقایق ابتدایی این فولادی‌ها بودند که به روی دروازه میزبان حمله کردند. دقیقه 6 ارسال توپ به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر قدرتمند پریرا همراه شد که لک بسختی توپ را به کرنر فرستاد. دقیقه ۱۶ هافبک فولاد با دریبل 2،3 بازیکن پرسپولیس به محوطه شش قدم رسید و در حالی که می‌توانست دروازه پرسپولیس را باز کند، پاس نامناسبی به پاتوسی داد و توپ عرض زمین را طی کرد. یک دقیقه بعد ضدحمله تند و تیزی توسط ترابی پی‌ریزی شد اما با ناهماهنگی و ضربه اشتباه عبدی، این موقعیت خطرناک به هدر رفت. دقیقه ۳۶ ضربه آزاد مهدی ترابی به تیر دروازه برخورد کرد. دقیقه 39، روی یک ضد حمله سریع، عبدی در موقعیت مناسبی صاحب توپ شد که حیدریه بخوبی این توپ را به کرنر فرستاد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم، پرسپولیس به آنچه می‌خواست رسید و دقیقه 49 ضدحمله بازیکنان این تیم با پاس ترابی به امیری همراه شد که مدافع فولاد روی توپ اثر گذاشت و باعث شد توپ به عبدی برسد و مهاجم جوان سرخپوشان هم با فرصت‌طلبی دروازه را گشود و تیمش را پیش انداخت. دقیقه 53 عبدی می‌توانست گل دوم خودش و سرخ‌ها را بزند که شوت او از زاویه بسته به بیرون رفت. دقیقه 58 گل محمدی، صفروف که یک کارت زرد داشت را بیرون کشید و مهدی شیری را به جای او به میدان فرستاد. دقیقه 62 هم شوت خطرناک پریرا از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه 65 ضدحلمه فولادی‌ها با ضربه پاتوسی همراه شد که لک شوت او را مهار کرد. دقیقه 66 وحدت هنانوف جایگزین پهلوان شد تا دومین تاجیکی سرخ‌ها هم بازی کند. دقیقه 85 ضد حمله پرسپولیسی‌ها با شوت ترابی همراه شد که توپ با برخورد به مدافع فولاد تغییر جهت داد و به کرنر رفت. دقیقه 92 شیری در موقعیت تک به تک قرار گرفت ولی تعلل او در زدن ضربه باعث شد دروازه‌بان فولاد با خروج بموقع، مانع باز شدن دروازه‌اش شود. در نهایت پرسپولیس به پیروزی 1-0 رسید تا 35 امتیازی شود و با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال و هم امتیاز با این تیم جایگاه خود را در رده دوم تثبیت کند.
گل‌محمدی بعد از بازی دیروز در خصوص شایعه استعفایش  گفت: «‌بعد از برد زیاد درست نیست درباره این موارد صحبت کنم، نمی‌خواهم کام هواداران را تلخ کنم اما یک هزار تومانی هم نگرفته‌ایم. در خصوص بسته شدن پنجره هم بگویم که اتفاقی عادی در پرسپولیس است. هر دم از این باغ بری می‌رسد.»

بـــــرش
سپاهان به مس هم باخت

مس و سپاهان برگزارکننده نخستین بازی دیروز بودند. دو تیم در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه به مصاف هم رفتند و شاگردان محمد ربیعی با تحمیل شکست 3-1 میهمان خود را بدرقه کردند. در این بازی، شهریار مغانلو مهاجم سپاهان در ثانیه 14 دروازه مس را باز کرد تا عنوان سریع‌ترین گل لیگ بیست و یکم را به نام خود ثبت کند. در ادامه گادوین منشا (19 و 36 - پنالتی) و محسن آذرباد (82) برای رفسنجانی‌ها گل زدند تا  مس با این برد خانگی 26 امتیازی شود و خودش را به رده چهارم برساند. سپاهان نیز پنجمین باخت این فصلش را تجربه کرد و 29 امتیازی ماند تا همچنان تیم سوم جدول باشد. محرم نویدکیا سرمربی زردپوشان اصفهانی در نشست خبری پس از این دیدار گفت: «بازی خوبی ارائه نکردیم که از آن دفاع کنم. کادر فنی و بازیکنان به خاطر باخت‌های چند وقت اخیر بسیار ناراحتیم. من آمده‌ام که به تیمم کمک کنم اما شرایط بخوبی پیش نمی‌رود. شرمنده هواداران هستیم اما باید به آینده امیدوار باشیم. همه باید بدانیم که در سپاهان بازی کردن یا مربیگری کردن لیاقت می‌خواهد. واقعاً باید برای ‌آن تلاش کرد و از جان مایه گذاشت. در تعطیلات تصمیماتی می‌گیریم که به صلاح تیم و باشگاه باشد و هواداران را بیش از این ناراحت نکنیم.» پس از این شکست، محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان در حمایت از سرمربی تیمش اعلام کرد: «نویدکیا برکنار نمی‌شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/17/599679/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها