دیگه چه خبر


واشنگتن تایمز:
رزمایش دریایی ایران با روسیه و چین سیگنال قوی به امریکاست

     خبر اول اینکه، یک رسانه امریکایی روز شنبه برگزاری رزمایش دریایی بین ایران، روسیه و چین موسوم به «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی– ۲۰۲۲»  را ارسال پیام مستحکم به امریکا دانست. به گزارش فارس، روزنامه امریکایی «واشنگتن تایمز» نوشت، رزمایش‌ دریایی مشترک با حضور روسیه، چین و ایران که روز جمعه در شمال اقیانوس هند آغاز شد، به همان اندازه که با قابلیت‌های کشتی‌های جنگی و مبارزه با دزدان دریایی محلی ارتباط دارد، با ژئوپلیتیک جهانی نیز ارتباط دارد. در مواجهه با فشار فزاینده ایالات متحده، این رزمایش‌ها بویژه سیگنال قوی مبنی بر این است که برخی از دشمنان اصلی امریکا با وخیم‌تر شدن روابط با ایالات متحده به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند. به نوشته این روزنامه، این تمرینات همزمان با سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به مسکو و پیشنهادات برای یک پیمان اقتصادی و امنیتی ۲۰ ساله بین دو کشور بود. چین نیز در ماه مارس با مشارکت راهبردی جامع خود با تهران موافقت کرد، هرچند که ایالات متحده همچنان تحریم‌های اقتصادی و مالی عمده‌ای را علیه ایران و شرکای تجاری‌اش بر سر برنامه‌های هسته‌ای‌اش اعمال می‌کند.

مأموریت ما ضربه زدن به ایران است

  خبر دیگر اینکه، نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل که در هفته‌های اخیر تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات «وین» را تشدید کرده است، در اظهارات جدید خود مدعی شد که مأموریت اصلی این رژیم ضربه زدن به ایران است. بنابر گزارش وبگاه «میدل ایست مانیتور»، نفتالی بنت طی سخنرانی در نشست ستاد کل نیروهای جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مأموریت اصلی رژیم صهیونیستی آسیب زدن  جدی به جمهوری اسلامی و گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله حزب‌الله، حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا است. این ادعا در حالی است که نه فقط این رژیم، بلکه قدرت‌های جهانی نیز نتوانسته‌اند در مسیر قدرت یافتن محور مقاومت خللی ایجاد کنند.

دولت سیزدهم تصمیمی برای اخراج من نداشته است

  دست آخر اینکه، محمد فاضلی، استاد سابق جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، هرگونه نقش یا تصمیم «دولت سیزدهم» در اخراجش از دانشگاه را رد کرد و گفت: در دولت قبل نیز در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ هیأت جذب دانشگاه رأی منفی به درخواست من داده‌اند. فاضلی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: من چنین ادراکی ندارم که دولت سیزدهم و یا وزیر علوم به دنبال این باشند که بخواهند از دانشگاه اخراج شوم. وی اخراج خود از دانشگاه مازندران در سال 90 را نیز نه به دلیل فعالیت در فتنه 88، بلکه به خاطر ادعاهای برخی گروه‌های ذینفوذ برشمرد و درباره عدم پاسخ دانشگاه شهید بهشتی به درخواست وزارت علوم نیز گفت: نامه شکایتی را برای وزارت علوم تنظیم کردم و وزارت علوم نیز 19 مهرماه نامه‌ای برای دانشگاه ارسال می‌کند، اما تا همین امروز دانشگاه هیچ پاسخی به این شکایت و درخواست وزارت علوم نداده است. گفتنی است دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه‌ای، دلیل قطع همکاری با فاضلی را رعایت نشدن مقررات مندرج در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی عنوان کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7831/3/599706/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها