خشم ستاره‌های فوتبال در اعتراض به تعویض

احترام خودت را نگه‌دار!


گروه ورزشی/ کریستیانو رونالدو وقتی هفته گذشته در برد 3-1 منچستریونایتد مقابل برنتفورد تعویض شد، عصبانیت خود را با اعتراض نشان داد. شنبه در نبرد مقابل وستهام او در ترکیب ثابت تیمش بود و تا آخر هم بازی کرد تا جنجالی به پا نشود. اما ماجرای عصبانیت او هنگام تعویض و نگاه معناداری که به رالف رانگنیک سرمربی تیم انداخت، هنوز هم سوژه مهمی برای رسانه‌های ورزشی جهان است. اما رونالدو تنها مورد در میان فوق ستاره‌های فوتبال جهان نیست که از تعویض شدن خشمگین می‌شود. در این مطلب مروری خواهیم داشت بر معروف‌ترین ستاره‌هایی که هنگام تعویض واکنش‌های تندی از خود نشان داده‌اند. اتفاقی که همواره با انتقاد هواداران و کارشناسان روبه‌رو است اما باز هم در مسابقات مختلف تکرار می‌شود.
لیونل مسی
ماه سپتامبر سال 2021، مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاری سن ژرمن، لیونل مسی، فوق ستاره تیمش را با مائورو ایکاردی در فاصله 15 دقیقه مانده به پایان بازی مقابل لیون تعویض کرد. مربی آرژانتینی برای اینکه فضا را تلطیف کند دستش را به سمت مسی دراز کرد تا با او دست بدهد اما هموطنش مسی حاضر به دست دادن با او نشد. مسی نگاهی غضب‌آلود به پوچتینو انداخت و با تکان دادن سر رفت روی نیمکت نشست. البته اوضاع در آن شب چندان به نفع مسی پیش نرفت چرا که جانشین او یعنی ایکاردی گل برتری تیم پاری سن ژرمن را به ثمر رساند!
گرانیت ژاکا
بعد از یک نمایش بسیار بد – چه فنی و چه اخلاقی- مقابل کریستال پالاس در سال 2019، ژاکا که در آن زمان کاپیتان آرسنال بود در میان اعتراض و هو کردن‌های هواداران آرسنال تعویض شد و از زمین بیرون رفت. او با حرکت دست‌های خود به این اعتراض هواداران واکنش تند و غیرمحترمانه‌ای نشان داد و سپس پیراهنش را روی زمین انداخت و بدون اینکه روی نیمکت بنشیند راهی تونل ورزشگاه شد. از همان زمان بازوبند کاپیتانی توسط اونای امری مربی وقت آرسنال از ژاکا گرفته شد و تا حالا هم این ماجرا ادامه دارد.
کیلیان امباپه
کیلیان امباپه معمولاً در عکس‌ها بازیکن خندانی است اما او هم جزو ستاره‌هایی است که با تعویض شدن مشکل دارد. بازی کردن زیر نظر توماس توخل مربی فعلی چلسی  که در پاری سن ژرمن مربی امباپه بود کار سختی است چون این مربی آلمانی قانون‌های به شدت سختگیرانه‌ای را در مورد بازیکنانش اعمال می‌کند. ستاره ملی‌پوش فرانسوی در اکثر بازی‌ها توسط توخل تعویض می‌شد، البته بیشتر در زمان‌هایی که پاری سن ژرمن جلو بود، اما همین موضوع باعث عصبانیت امباپه می‌شد. در جریان برد 5-0 پی.اس.جی مقابل مون پلیه در سال 2020، توخل تصمیم گرفت امباپه را از زمین بیرون بکشد. امباپه موقع تعویض اعتراض کرد و توخل همان کنار خط دلیل تعویض را به او توضیح داد، هرچند که این توضیح از عصبانیت کیلیان کم نکرد و او با ناراحتی روی نیمکت نشست.
مسوت اوزیل
سال 2019، زمانی که دوران فوتبال اوزیل در آرسنال رو به پایان بود، این بازیکن عصبانیت خود را روی یک بطری آب خالی کرد. فردی لیونبرگ، مربی موقت آرسنال در آن زمان،‌ هافبک آلمانی را در بازی مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه امارات از زمین بیرون کشید. بازیکنان و کادر فنی متعجبانه به رفتار اوزیل و عصبانیتی کـــــه از خـــودش نشـــــــان مـی‌داد نـــــگاه می‌کردند، شاید همـــــان اتفـــــاق مهم‌تــــرین دلیل برای کنار گذاشتن او از سوی میکل آرتتا مربی فعلی آرسنال بود.
سرخیو آگوئرو
ستاره سابق منچسترسیتی و رکورددار گلزنی در این تیم همیشه هم رابطه خوبی با پپ گواردیولا نداشت. در جریان بازی منچسترسیتی مقابل تاتنهام، وقتی سرمربی اسپانیایی سیتی تصمیم گرفت گابریل ژسوس را جایگزین آگوئرو کند، این مهاجم آرژانتینی بشدت عصبانی شد و البته گواردیولا هم کنار زمین جوابش را داد و جر و بحث تندی میان مربی و بازیکن جلوی دوربین‌ها شکل گرفت. گواردیولا بعد از بازی گفت: «این یک اتفاق طبیعی است. بازیکنان می‌خواهند بازی کنند و من او را درک می‌کنم. او یک بازیکن بزرگ است اما در آن لحظه من نیاز به انرژی بیشتری در خط حمله تیم داشتم و تصمیم گرفتم آگوئرو را تعویض کنم.»
لائوتارو مارتینز
مهاجم آرژانتینی اینتر میلان و سرمربی سابق این تیم، آنتونیو کونته، یک دعوای اساسی در فصل گذشته داشتند. این اتفاق وقتی افتاد که کونته، مارتنیز را به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آورد اما خیلی زود دوباره او را از زمین بیرون کشید. لائوتارو به بدترین شکل ممکن به این ماجرا واکنش نشان داد، او پیراهنش را درست مقابل کونته که عصبانی بود روی زمین پرت کرد. سایت اسکای اسپورت به نقل از کونته در آن صحنه نوشت: «احترام خودت را نگه دار و به پیراهن تیم احترام بگذار. از دست چه کسی عصبانی هستی؟ دیگر هیچ وقت این کار را تکرار نکن!»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/19/599778/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها