خرید خودرو بعد از سرقت خانه پدرزن


گروه حوادث/ سارق سابقه‌دار وقتی فهمید خانواده نامزدش به سفر رفته اند ، در غیاب آنها وارد خانه شد و پس از سرقت اموال آنها به ارزش 5 میلیارد ریال برای خودش یک خودروی پژو 206 خرید.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح بیست و سوم آبان امسال پرونده‌ای در کلانتری 101 تجریش تشکیل شد که از سرقت 5 میلیارد ریالی اموال یک خانه خبر می‌داد.وقتی پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت شاکی در تشریح این سرقت گفت: ساعت 11 صبح روز 20 آبان به شهرستان رفتیم دو روز بعد به خانه برگشتیم و دخترم به سراغ کنسول بازی رایانه‌ای خود رفت اما در کمال ناباوری از ناپدید شدن دستگاه بازی‌اش خبر داد. در بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم به جز کنسول بازی اموال دیگری از قبیل دوربین عکاسی، گاوصندوق حاوی طلاها، مدارک، تعدادی ساعت مچی برند و گرانقیمت و... به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال از خانه به سرقت رفته است.
پس از این شکایت بلافاصله کارآگاهان برای بررسی به خانه شاکی رفتند که مشخص شد سرقت بدون هیچ گونه تخریب در صورت گرفته است بنابراین تصاویر دوربین مداربسته ساختمان از زمان خروج شاکی مورد بازبینی قرار گرفت. تصاویر نشان می‌داد ساعت 8 همان شب مردی نسبتاً قدبلند با پوشش کامل صورت با استفاده از ریموت در پارکینگ را باز کرده و وارد ساختمان شده و پس از گذشت حدود یک ساعت از طریق آسانسور اقدام به خارج کردن گاوصندوق و اموال دیگر از ساختمان کرده و با یک دستگاه خودرو پژو پرشیا از محل متواری شده است.
سرهنگ کارآگاه «سعید دالوند» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: با توجه به تصاویر صحنه جرم تحقیقات درخصوص اعضای خانواده شاکی و افراد مرتبط با آنها انجام و پس از بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد سارق نامزد دختر این خانواده به اسم سیامک است. بررسی سوابق این مرد نشان داد وی از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل است و پس از فروش اموال مسروقه یک دستگاه خودروی پژو 206 نیز خریده است.
سرهنگ دالوند افزود: پس از هماهنگی های قضایی متهم در یک عملیات ویژه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. در ادامه پس از بازرسی خانه متهم بخشی از اموال شاکی از قبیل طلاها – مدارک – تعدادی ساعت مچی و گاو صندوق تخریب شده در انبار منزل وی کشف شد. متهم در بازجویی‌ها گفت: وقتی با دختر این خانواده آشنا شدم، در یک فرصت مناسب اقدام به ساخت ریموت و کلید در خانه آنها کردم و چندین مرتبه در فرصت‌های مناسب که آنها در خانه نبودند، به آنجا می‌رفتم و سرقت می‌کردم.رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف صریح سیامک به سرقت و معرفی سه مالخر همگی دستگیر و طی صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/22/599800/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها